טיפים לנהיגת רכבי שטח
עדכון: 11:45 ,23.02.2011
מחבר: עמוס בשן
יקירי נוהגי הג'יפים, אני חולק עמככם בנסיוני ואין בכתוב משום הוראה כל שהיא
* בטפסך במעלה השתמש בכלל ר. א. ל. י. כלומר:
ר= רציפות-.גז קבוע ונמוך
א= איזון – בחר נתיב במעלה בו הרכב מאוזן
ל= לאט – סע לאט ככל האפשר, האחיזה טובה יותר
י= ישר – כל הטית הגה מקטינה הכח. המשך ישר עד סוף המעלה ממש
* שעון החום – מראה בעיקר את אופן הנהיגה. בהנחה שהרכב תקין, גם בחמסין לוהט לא יעלה אלא רק כשנאמץ הרכב מעל המידה יתחמם המנוע.
* בחציית תעלה אל תשכח את וו הגרירה אחרת הוא יזכיר לך שהוא קיים.
* לאחר מעבר שלולית מים עמוקה, מומלץ לבדוק רטיבות בפילטר אויר.
לא רטוב? יופי.רטוב קצת לייבש, רטוב הרבה לא להניע להביא למוסך לייבוש
* מצבר – לבדוק מים כל 3 חודשים. חוסר מים גורם לקורוזיה והנשורת לקצר פנימי
* בדיונות, אשדוד במיוחד, לפני המעלה מדרגה המקפיצה הרכב חזק. בדוק בנסיעה איטית תחילה.
* בחילוץ – לא במכה! זכור כשהרכב המושך לא בקו הנמשך, נדרש כח כפול.
* צמיגים – עדיף 50/50 כי רוב הנסיעה בכביש נדרשת דופן מחוזקת.
* במעלה – אין לעמוד מאחורי הרכב מחשש הפגעות מאבנים.
* ככלל – מומלץ להשתתף בקורס למובילי רכבי שטח במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.
נסיעה נעימה, מעמוס בשן - מדריך ראשי 054-4431134