דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פסיכו פאתולוגייה בקורס רכיבה הטיפולית

שמי גל סלע ואני בוגרת קורס רכיבה טיפולית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט) (שנת 1998), וכיום במקביל ללימודי הדוקטורט שלי לנוירו פסיכולוגייה אני מרצה בקורס מבוא לפסיכולוגיה ופסיכופתלוגיה. 

מטרת קורס רכיבה טיפולית הינה לתת היכרות ראשונה עם עולם הלקויות. עולם זה כולל בתוכו לקויות שחלקינו היינו מכנים אותן נפשיות כמו: הפרעות חרדה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, אנורקסיה וכו', ולקויות שהינן יותר בתחום הקוגניטיבי כמו: פיגור, אוטיזם ו- ADHD .  
הקורס סורק את המאפיינים העיקריים של כל לקות, דרכי אבחנה וטיפולים תרופתיים או אחרים המצויים לה. בנוסף, נעשה חיבור בין הלקות הספיציפית והמטרות הטיפוליות אשר מתאימות לתחום הרכיבה הטיפולית.   
המטרה העיקרית העומדת בפני היא ראשית לתת לכם ידע, כי אני מאלו שמאמינים שידע זה כוח. שנית, לנסות ולהפוך ידע זה לפעולה יישומית של טיפול. המטרה האחרונה והלא פחות חשובה היא לפתח חשיבה, דיון ועניין בכיתה. מתוך שנות הניסיון שלי כמטפלת ברכיבה למדתי כי לרכיבה טיפולית הכוח והיכולת לעשות שינוי בחיי הילד, המבוגר והמשפחה ככלל. הדרך שלנו להיות מטפלים טובים יותר היא לקחת את מה שמתרחש
במגרש ולהעביר אותו לחיי הילד בסביבה הטבעית שלו. משימה לא פשוטה לעיתים, אך אני מופתעת לגלות עד כמה היא ניתנת לביצוע בכל פעם מחדש.  
בעיני, מטפל טוב ברכיבה יכול לעשות שינוי לכל החיים. מחשבה גדולה אולי, אבל מורה אחד חכם אמר לי פעם שאם תכוון בטיפול לכוכבים תגיע לצמרות העצים, אם תכוון לצמרת אולי תעבור את קו האדמה. לכוון גבוה, לא רק בטיפול אלא ראשית במקום בו אתם בוחרים ללמוד- קורס רכיבה טיפולית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט). 
 
זה האני מאמין שלי, 
אשמח לענות על כל שאלה, 
גל סלע, 
פסיכולוגית,  
מתמחה בפסיכולוגיה שיקומית- נוירו פסיכולוגיה,  
מטפלת ברכיבה ב-8 שנים האחרונות