יום הוראה שכבתי - בסימן פעילויות בכתה הטרוגנית
מתוך: הכשרתון 29 - מוגש בידי: נאוה וולפסון
מטרת המפגש:
- העלאת רמת המודעות לנושא "הטרוגניות" בכיתות במערכת החינוך הממלכתי.
- העשרה בשילוב של התנסות תנועתית מגוונת.
- מתן הזדמנויות ואפשרויות השתתפות לכלל הלומדים.
סדר היום המרוכז כלל:
א. הרצאה: הוראה בכתה הטרוגנית מאת דר' יצחק רם.
ב. פעילויות מעשיות ברוטציה:
1. משחק מחניים מעורב בהנחיית דר' יצחק רם.
2. פעילות מאתגרת עם דלגיות ביחידים ובקבוצות בהנחיית הולי סלינג'ר.
3. פעילויות שיתופיות בהנחיית דר' רונה כהן.
1. משחק המחניים המעורב – התלמידים למדו את המשחק והתנסו בו. (הסבר מפורט על חוקי המשחק וניתוח שיקולים מתודיים הקשורים ללימוד וליישום – בכתבה נפרדת בהכשרתון זה).
2. פעילות עם דלגית – ההתנסות החלה בקפיצה אישית בדלגית בווריאציות ובדרגות קושי שונות. בהמשך, ניתורים תוך תיאום תנועה בזוגות, התנסות קבוצתית משותפת וכלה בקפיצה בשני חבלים (דאבל דאצ'). ההדגמות של הולי היו מרשימות ומרהיבות הן בקלילות התנועה והן בביצוע השוטף. התרגילים היו מאתגרים והניעו לפעולה. בעקבות התנסות זו הביעו המשתתפים את רצונם להטמיע את הנושא בבתי הספר במהלך התנסותם – ונשארו עם טעם של עוד...
3. פעילויות שיתופיות - פעילויות ומשחקים הדורשים שיתוף פעולה מלא, תוך תלות הדדית במשימות על מנת להוציאן מן הכוח אל הפועל. המטרה במשחקים אלו היתה לזמן פעילויות של שיתוף פעולה כך שבסופו של דבר האלמנט התחרותי הופך למשני והמאמצים וההצלחה הקבוצתית הופכים לעיקר תוך הנאה רבה צחוקים וחיוכים.
לסיכום – הסטודנטים נהנו מהיום תוך התנסות במגוון של פעילויות הנותנות פתרונות אפשריים להוראה בכתות הטרוגניות. למעשה, כל כתה בבית הספר מאכלסת מגוון של לומדים בעלי יכולות שונות, ועלינו המורים לחינוך גופני למצוא פתרונות על מנת לתת מענה הולם לכולם.