דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מולטי-פוקל בקבוצות

צירוף מקרים מעניין הוא שאני כותבת את המאמר בימים בהם אבדו משקפי-הראיה שלי ואני נאלצת להשתמש במשקפיים זמניים ובלתי מדויקים המפעילים ביתר שאת את חושיי האחרים ובעיקר את ההסתמכות על הראיה הפנימית. צירוף מיקרים זה גם מוביל אותי לחשוב על כישור מרכזי אליו אנו-מנחי הקבוצות-נדרשים בעבודה עם תוצרים הבעתיים ואומנותיים בקבוצה-כישור ההימנעות-ההימנעות מהשימוש-העודף "בראיה החיצונית" והיכולת לגייס מתוך עדינות את כל החושים והנוכחות השלימה עם כל העולה במקביל בכל רבדי החוויה השונים.

השהות ב- "ההימנעות" וב-"אין אחיזה" מתוך ערנות הן אולי המאתגרות מכולן למנחים מתחילים.
בשנים שהוכשרתי והכשרתי את עצמי להיות מנחה מצאתי את עצמי נעה בעיקר בין קטבים; לעיתים חיפשתי הבנות בבסיס האנליטי ובתאוריות הפסיכולוגיות השונות התאהבתי בביון, בפוקס, יאלום וויניקוט וקוהוט וזנחתי אותם [כך חשבתי לפחות], לעיתים ביקשתי "לשמוט" את עצמי במרחב האינטואיטיבי ולקבל משם מתנות, בפעמים אחרות ניסיתי לעבוד מתוך גישות "משימתיות" יותר כדרך ליישום יעדים ומטרות בזמנים אחרים ניסיתי את מזלי בעבודה פתוחה – מעל לכל ובעיקר מצאתי את עצמי באי-נחת.

לימים הבנתי שהאי נחת נובע מההיצמדות. ההיצמדות לגישה אחת לא סיפקה לי את המקום שיכולתי להקשיב, לשמוע , לראות, לחוש, להבין ולהגיב בהתאמה. היתה בי ידיעה עתיקה שהכל נמצא שם במציאות ושאני פשוט –כך חשבתי-לא מוצאת את המשקפיים המתאימים.
ההבנה שאין סט אחד של משקפיים מתאימים היא זו שאפשרה לי לדייק יותר בחיפוש אחר הכלים האחרים שיובילו אל ההתאמה הנחשקת.

ההתאמה אותה חיפשתי היא האפשרות להיות עם כל פרט בעולמו ועל פי צרכיו וליידע אותו על כך, לפעום עם הקבוצה  ולהיות איתה במסע שהיא עושה בין השלבים ובין העולמות הגלויים והסמויים, ולהיות עם עצמי ובהלימה עם הריק והמלא שבתוכי. מתוך כך גם הבנתי שבעצם לא מדובר על התאמה אלא על אינטגרציה- להיות באינטגרציה מבלי לטשטש את האיכויות הייחודיות שיש לפרטים, אינטגרציה היא ככות ההוויה עם המגוון והיופי האינסופיים הקיימים באדם הנמצא בקבוצה כחלק מתהליך של התמודדות עם קשיים כשלים ומכאובים....סוג של חניכה בתוך תהליך של היתוך והתמרת הקשיים לכישורים.

מה נותן לאנשים-מנחים את המסוגלות להוביל תהליך כזה?

ראשית שהם עושים את הדרך בעצמם ומתוך כך מפתחים את המיומנויות שיאפשרו אחר כך למשתתפים בקבוצות שלהם  ביטחון ואמון להיפתח ולחלוק את מצוקותיהם, אפשרות להיות בעמימות, אפשרות להסכים לא לדעת, להסכים לתנועה  בין הפנים אל החוץ, לבטא ולהתבטא בכל דרך יצירתית, לטפח ולפתח את יכולות ההכלה וההתבוננות בעצמם ובאחרים, ויכולת ללקט את כל זה לבסיס ותפיסת חיים מגובשת ושלימה.

במסלול ההכשרה שלנו אנחנו לא מתיימרים ללמד אתכם להנחות קבוצה כמונו או כמו יאלום, פוקס או ביון החלק שלנו בחוזה הוא לעזור לכם לאסוף את כל ניסיון החיים שצברתם עד כה, להתפנות ולהסתכל על הפינות שעגלתם וכל זה כדי לעזור לכם לפתח את הייחודיות שבכם למקצוע, לתכנית מושכלת ולמיומנות הנחייה ייחודית משל עצמכם המבוססת על למידה מקצועית מעמיקה, תהליך אישי נוגע רחוק, וזיהוי של הייחודי שבכם. או במילים בוטות קצת אנחנו מאמינים שבסיס השריטה שלכם ישובה לה מומחיות מפוארת שאפשר לתרגם אותה כך שתהיה לעזר לאחרים המתמודדים עם קשיי החיים.
אז כן, מי שלומד אצלנו לא רק לומד תאוריות ומיומנויות בהנחיית קבוצות הוא לומד את עצמו כאדם , כמנחה-בקבוצה.

אנחנו מקבלים בהערכה כל התלבטות ושאלה

ליעוץ והדרכה ניתן לפנות למנהלת התכנית מילי שטוקפיש טלפון 050562128 או במייל ל- Info@ichroups.co.il

מאמרים רלוונטים נוספים

חינוך גופני - התחום היחידי המשלב את מדעי הספורט והתנועה עם מדעי הפסיכולוגיה

04/08/2014

קרא עוד

מרכיבים הקובעים את איכות השחייה התחרותית

18/04/2013

קרא עוד

סדנת ניווט - רכבי שטח

27/01/2015

קרא עוד

מדוע טיפול קבוצתי מבוסס LI/CBT?

25/12/2019

קרא עוד

כתב היד מספר: האם אני באמת אובייקטיבי כפי שאני חושב?

04/02/2015

קרא עוד

לימודי נטורופתיה- רפואה משלימה

28/08/2013

קרא עוד