הכשרתון 76 תקצירים
עיון
משמעות
מאת: אירנה-אור קונובלוב, מורה בשנת ההוראה הראשונה
תיוג: הוראה, סטאז', לימודים
"...אז אני אוהבת לרוץ, אמרתי לעצמי, אני אוהבת ספורט. יש לי קצת רקע. למה לא ללמוד בוינגייט? הלימודים בטח לא מסובכים, וגם אוכל לרכוש מקצוע – מורה לחינוך גופני. בסופן של ארבע שנות לימוד מהן אחת כבר בסטאז', יהיה לי מקצוע ביד – מורה. מקצוע טוב ונחוץ, חשבתי לעצמי. אולי לא מכניס משכורת גבוהה מדי לכיס, אבל כזה שבטוח אפשר להסתדר איתו בכל פינה בגלובוס..."
לקריאה לחצו כאן
מחשבות על אקטואליה, מגדר וחינוך גופני
מאת: מיקי אופיר, ראש תוכנית רג"ב
תיוג: מגדר, ספורט ומגדר, חינוך גופני
"לאחרונה, הרבה בזכות העלייה בשיח על נושא ההטרדות המיניות, אני שומעת יותר ויותר סטודנטיות שבוחרות לקדם בתכנון ההוראה יעדים שעוסקים בהעצמה נשית, בפיתוח תפיסות מגדריות שוויוניות, חיזוק דימוי עצמי ודימוי גוף, בעיסוק בספורט הנתפס "גברי", בהקניית יכולות להתגוננות עצמית..."
לקריאה לחצו כאן
פינת משחקונים
צעד וחצי בכדורסל
מאת: ענת דרייגור, מאמנת כדורסל בכירה ומרצה במכללה
תיוג: משחקונים לחימום ולתרגול מיומנויות, מיומנויות כדורסל, לימוד ותרגול צעד וחצי בכדורסל, חינוך גופני
"צעד וחצי מבוצע בכניסה לסל תוך ניצול של חוקי המשחק, המאפשרים לבצע שני צעדים בלי כדרור. בדרך זו השחקן מגיע למצב זריקה אידאלי קרוב ככל האפשר לסל, תוך יצירת יתרון על המגן."
ענת דרייגור, מציגה דגשים של המיומנות ותרגילים ללימוד צעד וחצי מוצלח!
לקריאה לחצו כאן
כלים לעבודת המורים לחינוך גופני – יוזמות ורעיונות לפעילויות
שיעור חינוך גופני – מיחיד לקבוצה
מאת: עמית נתני, מנחה להוראה ומורה לחינוך גופני
תיוג : הוראה, חינוך גופני, עבודה שיתופית, פעילויות בבית הספר
"יום שלישי, שמונה בבוקר, שיעור חינוך גופני לבנים של כיתה י'3. ששה-עשר בנים מגיעים לשיעור, זו כיתה טובה וכולם באים בזמן ועם תלבושת מתאימה, מוכנים לשיעור. אני לוקח אותם לספורטק הצמוד לתיכון, הם כבר יודעים, היום רצים 2,000. להפתעתם העמדתי בפניהם אפשרות בחירה..."
עמית נתני, מציג שיעורים מזווית אחרת.
לקריאה לחצו כאן
מהנעשה בהכשרה להוראה
מחשבות על חינוך: מה הייתי לוקח מקורס הODT לבית הספר?
מאת: סרגיי מסנקו ונטע גלעדי, סטודנטים בתוכנית רג"ב, שנה ג'
תיוג: התנסות בהוראה, ODT, הנחיית סדנאות שטח, פעילויות שטח לקבוצה
"אחד הכלים הראשונים שקיבלנו בקורס הODT הוא השימוש במשחקים 'שוברי קרח' שמטרתם העיקרית היא לגרום לחברי הקבוצה להכיר זה את זה ולהרגיש בנוח. זה מה שמוביל לגיבוש קבוצתי בצורה טבעית ולא כפוייה...."
לקריאה לחצו כאן
סטאז'
חוויה שלא נגמרת...
מאת: ראונק עטילה, מורה בשנת ההוראה הראשונה
תיוג: הוראה, סטאז', חינוך גופני
"...יום אחד היה לי שיעור עם כיתה י"ב. היה מזג אויר נפלא ואוירה טובה. החלטתי לתת לבנות לרוץ כמה סיבובי ריצה בחוץ בתור חימום במקום לעשות זאת במגרש. זה היה רעיון טוב בעיניי, על אף שהשיעור של הבנים התקיים תמיד בחוץ וגם הם נהגו לרוץ שם..."
ראונק מספרת על חוויית הסטאז' שלה בהוראה, על מה שהיה צפוי ועל מה שהיה צפוי פחות.
לקריאה לחצו כאן