דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משחק המקלדת וואריאציות למשחק המקלדת

מאת: אריה יעקבי

תיוגים: משחקונים, היבטים חברתיים, משחקי תנועה, קבלת החלטות

עדכון אחרון: 06.06.2019

  1. תקציר:

    משחק חברתי המשלב תחרותיות, אסטרטגיות והפגנת כישורי מנהיגות והתמודדות במצבי לחץ

ציוד

מספרים הרשומים על ניר או פוליגל. חבל באורך של כ- 5-6 מטרים לסימון המעגל.

 

במעגל נתון שהיקפו כ- 3 מטרים פזורים מספרים הרשומים על קלף בגודל של 10X10 ס"מ באופן אקראי ובסדר עולה מספרה מספר 1 ועד למספר 10 (או יותר ע"פ גודל הקבוצה).

מטרת המשחק

מטרת הקבוצה לגעת במספרים שבמעגל על פי סדר עולה בשיא המהירות.

רק אחד מחברי הקבוצה נמצא בתוך המעגל בזמן נתון.

למשתתף אין זכות לגעת ברצף בשני מספרים שבמעגל.

על הקבוצה למצוא את הדרך היעילה ביותר לביצוע המשימה כך שזמן הביצוע יהיה הקצר ביותר. בכל מקרה יש לפעול ולהצליח במשימה ע"פ החוקים.

המקלדת בזוג 

משחק אישי, אחד מול אחד. המספרים מוסתרים (הפוכים עם הכיתוב לכוון הרצפה). משתתפים שני שחקנים המשחקים בתורות. על משתתף ראשון לנחש היכן ספרה 1, במידה וניחש נכון הספרה תתגלה גם למשתתף השני ותישאר גלויה עד לסיום המשחק. במידה והמשתתף הראשון לא הצליח לגלות את הספרה 1 יחזיר את המספר השגוי חזרה למקומו עם הכיתוב מטה ויצא מהמעגל. לאחר ניסיון כושל יהיה תורו של המשתתף השני. לאחר שאחד השחקנים גילה את המספר הנכון הוא יקבל תור נוסף. המנצח הוא זה שמצליח להגיע לספרה 10 . כל משחק ובכל ואריאציה ניתן לשחק מספר פעמים עד להבנה והצלחת המשתתפים. משחק זה נועד ללמד תכנון לוגי של משימה.

ניתוח המשחק

במקרה הכי קצר של המשחק - משתתף יחיד יצליח לנחש את כל המספרים מ- 1 ועד 10 לכן יהיו מינימום 10 ניסיונות במשחק זה. במקרה הארוך - יהיו מעל 55 ניסיונות ואולי אף יותר, כאשר יד המקרה תהייה בכל ניסיון של המשתתפים. הווה אומר שבכל פעם יהפכו את כל המספרים עד שימצא המספר המבוקש. למעשה החשבון הטהור הוא טור חשבוני יורד, וזה בתנאי שהמשתתפים פועלים באופן עקבי והופכים את כל המספרים באופן שיטתי מבלי לחזור על אותו מספר באותו סבב. במקרה של חוסר זיכרון טוטאלי המשחק עלול להמשך עד לגילוי אקראי של המספרים.

 

המנצח יהיה זה שיצליח לגלות יותר מספרים מחברו (קיימת אפשרות שיהיה שוויון בתוצאה).

במקרה שרוצים תמיד שמשהו ינצח ובמקביל שחברו יפסיד, ניתן לשחק עם מספר אי זוגי של ספרות, קרי במקום 10 מספרים במעגל להוסיף . או לגרוע מספר נוסף ולשחק עד למספר אי-זוגי, לדוגמה עד למספר 11

כנ"ל כך שלכל מתמודד יוקצב זמן הנמדד בדומה למשחק השחמט.

מנצח בהתמודדות המשתתף עם ההישג הטוב יותר בזמן הקצר ביותר.

פריטי מידע דומים