Iorienteering היא אפליקציה חינמית שתוכל לשמש אותנו, המורים, בשיעורי ניווט ספורטיבי.
באפליקציה נוכל לייצר "צ'קפוינטים" תחנות ביקורת למסלול שתכננו עבור השיעור בדמות QrCodes קודים בצבע שחור לבן שאפשר לסרוק עם הטלפון החכם.
מאת: ירדן פירסט
תיוגים: טכנולוגיה חינוכית, ניווט, חידושים טכנולוגיים, פעילות גופנית
עדכון אחרון: 31.07.2019
תקציר:
פעילות ניווט ספורטיבי בעזרת אפליקציה סלולרית: רקע ודרכי יישום
Iorienteering היא אפליקציה חינמית שתוכל לשמש אותנו, המורים, בשיעורי ניווט ספורטיבי.
באפליקציה נוכל לייצר "צ'קפוינטים" תחנות ביקורת למסלול שתכננו עבור השיעור בדמות QrCodes קודים בצבע שחור לבן שאפשר לסרוק עם הטלפון החכם.
ניווט ספורטיבי הוא ענף ספורט עממי ותחרותי, ענף זה יכול להתבצע כריצת שטח או ברכיבה על אופניים.
מארגן המסלול יחלק מפות בהם מסומנות תחנות הביקורת "צ'קפוינטים".
בענף זה יש שני סוגים של תחרויות: הסוג הראשון הוא שיטת הניקוד בו מחלקים ניקוד שונה לכל תחנת ביקורת לפי רמת קושי ההגעה אליו. הסוג השני הוא מסלול "קווי" בו חובה להגיע לכל תחנות הביקורת בסדר מוכתב מראש.
מטרות הניווט הספורטיבי בתחום החינוך הן:
השימוש באפליקציה יבוצע על ידי התלמידים או משתתפי המסלול. בכל נקודה אליה יגיעו, ימתין ברקוד שאותו יסרקו בעזרת האפליקציה. זו תאסוף את כל הנתונים הדרושים למארגן המסלול \המורה על משתתפי הניווט. הנתונים כוללים את נקודות הביקורת בהם היו, הזמן שבו הגיעו לכל נקודה, הניקוד המצטבר לפי שיטת הניקוד שקבע המארגן וקנסות (איחור בזמנים או דילוג על נקודה במסלול קווי).
הערך המוסף של האפליקציה מבחינה חינוכית/פדגוגית:
1 . באתר www.iorienteering.com נרשם בחינם, ונוכל להגדיר מסלול בלשונית Courses > Create Course.
2 . נבחר במסלול "פרטי" על מנת שלא ישתתפו אנשים לא רצויים, ושהגדרת המסלול תדרוש מאתנו פחות פרטים.
3 . בעמוד הגדרת המסלול שנקבל נדרש לפרטים הבאים: שם למסלול, תאריך התחלה וסיום, זמן גג למסלול, סוג הניווט (קווי או ניקוד), מספר תחנות הביקורת והניקוד של כל תחנה.
4 . נקבל את הברקודים, נדפיסם, נכסה בפלסטיק מגן על מנת שישמרו בשטח ונצא לפזרם (סדר הברקודים חשוב ויש לשים לב שבכל תחנה אנחנו שמים את הברקוד הנכון).
5 . נחלק מפות מסומנות לכל זוג או קבוצת משתתפים וניתן הסבר על האפליקציה והשימוש בה.
6 . בנקודת היציאה עליהם לסרוק שני ברקודים : ברקוד setup; ברקוד נקודת התחלה.
מכאן ואילך הזמן ירוץ והמשתתפים יסרקו ברקודים בכל נקודה שאליה יגיעו.
חובה לסרוק בסוף את ברקוד הסיום, אחרת הזמן ימשיך לרוץ.
בסיום המסלול יוכלו להראות את תוצאותיהם למורה על גבי הטלפון החכם או שיעלו את התוצאות לאתר האינטרנט תלוי בהחלטת המורה.