- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
מאת: ורד מאיר
תיוגים: משחקונים, שליטה בכדור, תרגילים ופעילויות, מחניים
עדכון אחרון: 04.08.2019
תקציר:
הצעות לגיוון אחד ממשחקי הכדור האהובים על הילדים.
אחד ממשחקי הכדור האהובים על הילדים נקרא "חיי שרה", "חממות", או "שבויים".
המשחק מתבצע לרוב עם כדור ספוג.
השחקנים מנסים לפסול אחד את השני על ידי פגיעה באמצעות זריקת הכדור. שחקן נפסל כאשר כדור נזרק לעברו ופגע בו באחד מחלקי גופו.
שחקן שנפגע יוצא מהמגרש. כאשר שחקן זורק כדור לעבר שחקן אחר אשר תופס את הכדור – השחקן הזורק נפסל.
שחקן שנפסל חוזר למשחק כאשר השחקן אשר פסל אותו נפסל בעצמו.
מנצח השחקן שנשאר אחרון.
כמו חיי שרה הרגיל.
השינוי: במקום לשבת בצד, השחקן שנפסל יושב בישיבה מזרחית, במקום שבו נפסל, ומנסה לפסול את השחקנים שחולפים לידו באמצעות נגיעה בהם.
מי שנתפס יושב בישיבה מזרחית גם כן ומנסה גם הוא לתפוס את האחרים שחולפים לידו.
מנצח שחקן שנשאר אחרון, שלא פסלו אותו, ושלא נתפס.
כמו חיי שרה הרגיל וחיי שרה 2.
השינוי: בנוסף לחוקים הקודמים, שחקן שיושב בישיבה מזרחית, יכול לחזור למשחק רק לאחר שתפס כדור שנזרק באוויר (ושלא נפל על הרצפה).
השחקן שזרק את הכדור לא נפסל.
בצידו האחד של מגרש המחניים עומד שחקן אחד. בצידו השני של מגרש המחניים עומדת כל הכיתה-"המאה".
האחד מנסה לפסול את ה"מאה" כמו בחיי שרה. מי שנפסל עובר לצידו השני של המגרש ומצטרף ל"אחד" ועוזר לו לפסול את האחרים.
המשחק מסתיים כשכולם נפסלים פרט לאחרון השורדים, שהופך להיות ה"אחד נגד מאה".
מתי השחקנים נפסלים ומצטרפים ל"אחד"?
המשחק הוא שילוב של חיי שרה ומחניים: חלוקת הכיתה לחצי. כל קבוצה מתמקמת במחצית מגרש המחניים.
על כל קבוצה לבחור את הדוקטור, מבלי שהקבוצה השנייה תדע מיהו הדוקטור.
מי שנפסל יושב במקום בו הוא נפסל, ומי שתפסו לו את הכדור גם כן נפסל, ויושב ישיבה מזרחית מהמקום שזרק את הכדור.
תפקידו של הדוקטור להציל את השחקנים שנפסלו- היושבים בישיבה מזרחית במגרש. הוא מצילם ע"י נגיעה באחד מחלקי גופם.
כדי שלא יזהו מיהו הדוקטור, כל שחקן יכול לנגוע בפסול כדי להטעות ולבלבל את היריב.
לאחר נגיעת הדוקטור בלבד יכול הנפסל לקום ולהמשיך במשחק.
המשחק נמשך כמה דקות (כ 3- דקות). בתום הזמן כל קבוצה צריכה לנחש מיהו הדוקטור. מנצחת הקבוצה שזיהתה נכון.
יש אפשרות לבחור שני דוקטורים או יותר. ולאחר מספר דקות לנחש מיהם. מנצחת הקבוצה שזיתה את מספר הרב של הדוקטורים.
אפשרות נוספת – הקבוצה שזיהתה את הדוקטור והצליחה לפסול אותו – ניצחה.
כל הכיתה נעמדת על קו הרוחב של המגרש. הדייג עומד ממול הקבוצה. עליו לתפוס את ה"דגים", בזריקת כדור כמו בחיי שרה.
על התלמידים לעבור לצידו השני של המגרש מבלי להיפסל.
מי שנפסל יושב בישיבה מזרחית במקום שבו נפסל, ומנסה לפסול באמצעות נגיעה בשחקנים שחולפים לידו.
מנצח שחקן שנשאר אחרון ולא נפסל.
תכנון יחידת הוראה בנושא שימוש במחניים ככלי לויסות רגשי-חברתי