החינוך הגופני בישראל, בדומה לזה שמדינות אחרות, נתפס כמסגרת שנועדה להקנות כלים לניהול אורח חיים בריא, לפתח כישורים חברתיים, להנחיל ערכים כמו כבוד הדדי והוגנות ולחזק את תפיסת המסוגלות והדימוי העצמי של כלל התלמידות והתלמידים.
אולם מחקרים שנעשו במדינות שונות מאז שנות השמונים של המאה הקודמת הראו כי תלמידות רבות נמנעות מהשתתפות בשיעור החינוך הגופני, וגם כשהן משתתפות, חלקן מצמצמות מאוד את מעורבותן, והשיעורים מפגישים אותן עם תחושת חולשה, סרבול וכישלון.
בהרצאה תיבחן השאלה מה לומדות התלמידות על עצמן, על החברה ועל מיקומן בה במהלך החינוך הגופני. תוצג בה סקירה של ההתפתחות החשיבה המגדרית בחינוך הגופני, כשבמוקד העניין סוגיות מגדריות עכשוויות בחינוך הגופני בישראל כיום.
לחוברת התקצירים של הוועידה הבין-לאומית ה-1 לספורט ומגדר
ראו גם:
בדרכן אל שער השוויון: תלמידות נלחמות על מקומן במגרש עם הבנים
Women’s football: how girls are moving the goalposts