דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכלה, עיצוב אוניברסלי והתאמה בחינוך הגופני

מאת: פרופ' ישעיהו הוצלר

תיוגים: שילוב, צרכים מיוחדים, למידה, נגישות, מוגבלות

עדכון אחרון: 15.08.2019

  1. תקציר:

    במאמר דעה זה מוצגים עקרונות של מודלים עדכניים במערכות רווחה, בריאות וחינוך שמאפשרים פיתוח תורה של הכלה והתאמה בפעילויות של חינוך גופני וספורט במסגרות פורמליות ולא פורמליות.

כתב העת בתנועה

 

במאמר דעה זה מוצגים עקרונות של מודלים עדכניים במערכות רווחה, בריאות וחינוך שמאפשרים פיתוח תורה של הכלה והתאמה בפעילויות של חינוך גופני וספורט במסגרות פורמליות ולא פורמליות.

על סמך המודלים מוצגים תהליכים של ניתוח משימות תנועה שמאפשרים למורה/מאמן לבחור מסגרת פעילות הולמת ודרכי פעילות מתאימות כדי לאפשר נגישות והכלה של משתתפים עם מוגבלות בפעילות גופנית.

 

wheelchair in the gym

 

בדרך זו יהיה ניתן לסייע לקידום אורח חיים פעיל ובריא ולהקטין סיכוני בריאות שאוכלוסייה זו סובלת מהם בשיעור ניכר מזה שהאוכלוסייה הכללית סובלת מהם.

למאמר המלא באתר בתנועה

ראו גם:

הרצאתו של פרופ' ישעיהו (שייקה) הוצלר - לקראת המשחקים הפראלימפיים בריו

פריטי מידע דומים