משחקי תנועה הם דרך נפלאה לפתיחה או לסיום שיעור, ולעיתים ניתן לשלבם גם בחלק העיקרי. השימוש בהם מעשיר את חוויית הלמידה ומעלה את חדוות התנועה. עם זאת, יש להשתמש בהם בתבונה ובהלימה ליעדי השיעור כדי להשביח את הלמידה.
ייחודו של ספר זה הוא בהבניית מצפן ייחודי המתייחס לשני היבטים: נושא המשחק העיקרי – מודעות לגוף; מרחב; כוח איזון והעתקת כובד; זמן ושטף; תנועות בסיסיות; כושר גופני; מיומנויות, וסיווג המשחק למשפחות – משחקי ארגון וסדר; משחקים לפיתוח חושים; משחקים מעוררים או מרגיעים; משחקי ריצה; משחקי קפיצה; משחקי כדור; משחקי קליעה / הבקעה; משחקי הרמה ונשיאה. מצפן זה נועד לסייע למורה לבחור את המשחק המתאים ביותר על פי יעדי השיעור.
בספר זה תמצאו מגוון רחב ביותר של משחקי תנועה המסווגים על פי המצפן ומתאימים לחלקי השיעור השונים. המורה ואנשי חינוך נוספים כמו מדריכים וגננות יוכלו לאמץ משחקים אלו, ולהשתמש בהם כדי להשיג את יעדי השיעור מחד, וכדי ליצור חוויה מהנה לתלמידים מאידך