דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משחק מכוון מטרה

מאת: ד"ר מירי שחף

תיוגים: משחקי תנועה

עדכון אחרון: 07.08.2023

  1. תקציר:

    משחקי תנועה הם דרך נפלאה לפתיחה או לסיום שיעור, ולעיתים ניתן לשלבם גם בחלק העיקרי. השימוש בהם מעשיר את חוויית הלמידה ומעלה את חדוות התנועה. עם זאת, יש להשתמש בהם בתבונה ובהלימה ליעדי השיעור כדי להשביח את הלמידה.

משחקי תנועה הם דרך נפלאה לפתיחה או לסיום שיעור, ולעיתים ניתן לשלבם גם בחלק העיקרי. השימוש בהם מעשיר את חוויית הלמידה ומעלה את חדוות התנועה. עם זאת, יש להשתמש בהם בתבונה ובהלימה ליעדי השיעור כדי להשביח את הלמידה.

ייחודו של ספר זה הוא בהבניית מצפן ייחודי המתייחס לשני היבטים: נושא המשחק העיקרי – מודעות לגוף; מרחב; כוח איזון והעתקת כובד; זמן ושטף; תנועות בסיסיות; כושר גופני; מיומנויות, וסיווג המשחק למשפחות – משחקי ארגון וסדר; משחקים לפיתוח חושים; משחקים מעוררים או מרגיעים; משחקי ריצה; משחקי קפיצה; משחקי כדור; משחקי קליעה / הבקעה; משחקי הרמה ונשיאה. מצפן זה נועד לסייע למורה לבחור את המשחק המתאים ביותר על פי יעדי השיעור.

בספר זה תמצאו מגוון רחב ביותר של משחקי תנועה המסווגים על פי המצפן ומתאימים לחלקי השיעור השונים. המורה ואנשי חינוך נוספים כמו מדריכים וגננות יוכלו לאמץ משחקים אלו, ולהשתמש בהם כדי להשיג את יעדי השיעור מחד, וכדי ליצור חוויה מהנה לתלמידים מאידך

 

על המחברת

ד"ר מירי שחף היא מורה לחינוך גופני ומרצה בכירה במכללה האקדמית גבעת וושינגטון בתחומי הפדגוגיה, הלמידה המוטורית, התפתחות הילד וילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הגופני. זוכת פרס החינוך הגופני בקטגוריית מורה מצטיינת במחוז תל אביב לשנת 2018, וזוכת פרס החינוך הגופני בקטגוריית זו ברמה הארצית לשנת 2019.

בד בבד, שימשה מירי כמדריכה מחוזית וארצית בפיקוח על החינוך הגופני, וכיום היא חברה בוועדת המקצוע של החינוך הגופני ושותפה בוועדה לכתיבת תוכנית הלימודים. כמו כן, היא משתתפת בצוות החשיבה בנושא התנועה של הגוף כבסיס ללמידה בגיל הרך במכון מופ"ת. מחקריה עוסקים בקשר בין עיסוק בספורט הישגי לבין מאפייני אישיות והישגים בלימודים; אקלים כיתה; שיווי משקל סטטי ודינאמי ועוד.

 

תוכן עניינים והקדמה

תופסת עוברת בזוגות

לפרטים נוספים לגבי רכישת הספר ניתן לפנות אל ד"ר מירי שחף: mirile@washington.ac.il

פריטי מידע דומים