- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
מאת: שרית שלו
תיוגים: הגות, הכשרת מורים, משחקונים, מאמרים
עדכון אחרון: 19.01.2020
תקציר:
רציונל כתיבת המשחקונים של הסטודנטים מקבוצת רג"ב בשנה ב‘ תש"פ
דון מוריס כותב בספריו על משחקי תנועה ורואה בהם תרומה רבה לילדים במספר תחומים:
דון מוריס פיתח מודל, שמטרתו לנתח משחקים, לבנות ולשנות אותם בהתאם למטרות השיעור/המורה.
המודל מאפשר התאמה של המשחקים לגיל הלומדים וליכולותיהם תוך ראייה התפתחותית, ומאפשר יצירת משחקים חדשים מתוך אלה המוכרים לנו.
מטרות – מטרות המורה בארבעת התחומים: מוטורי, חברתי, רגשי וקוגניטיבי.
שחקנים – מספר השחקנים, מאפיינים אישיים וקבוצתיים (מגדר, יכולת).
תנועה – סוג התנועה, איכותה, יחסה לחפץ, לשחקן או לקבוצה, רציפות.
ציוד – סוג הציוד, כמות, מיקום ושימוש.
מבנה – ארגון הלומדים ומיקומם במרחב או ביחס למכשיר: מפוזר, טורים, שורה, מעגל, זוגות ועוד.
חוקים – הגבלות המשחק, מתייחסות לתנועות השחקנים ולתנאי הפעילות בסביבה, עבירות ואופן הניקוד.
במאגר משחקים שניתחו ופיתחו תלמידי רג"ב, שנה ב', לפי המודל של דון מוריס.
Moris, D., Stiehl, J. (1999). Changing kids’ games. Human Kinetics.