דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הנחש בא- קבוצתי

מאת: דימה ברקובסקי

תיוגים: חבל, משחקונים, פגיעה והתחמקות

עדכון אחרון: 07.05.2020

  1. תקציר:

    פיתוח של המשחק הנחש בא למשחק קבוצתי גדול

מטרות לימודיות

בתחום הגופני-מוטורי:

שיפור הכושר הגופני, המהירות, מהירות תגובה, שמירה על מקצב אישי וחיצוני

בתחום הרגשיי:

הנאה, התפתחות עצמית

בתחום החברתי-מוסרי:

שיפור עבודת צוות, חיזוק אחריות בקבוצה, חשיבות עידוד הקבוצה

בתחום הידע וההבנה:

הבנת התרומה האישית לקבוצה


סוג המשחק (סוג הפעילות):  משחק ריצה עם קפיצה

פירוט הסיווג בתחום: משחק גופני מוטורי

מטרה משחקית: הקבוצה המנצחת היא זאת שאספה הכי הרבה כיפות

גיל/כתה: ג'-ו'  מס' משתתפים: 10 ומעלה  

מקום: אולם/מגרש ציוד דרוש: 2 קונוסים, 20 כיפות וחבל ארוך

דרך ההוראה: הסבר, הדגמה ואז ביצוע

מהלך המשחק

מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות שוות במספר מאחורי הקונוסים. מכל קבוצה יוצא תלמיד אחד לכיוון הכיפות המפוזרות על הרצפה במרחק 5 מטרים מהקונוס. בין הכיפות עומד המורה (או תלמיד שהתנדב במקרה של מספר אי זוגי בתלמידים – ניתן להחליפו כל סיבוב) ומסובב חבל נמוך עד הברכיים, עם הפנים לרצים, במטרה לפגוע ברגליים של התלמידים שרצים אל עבר הכיפות. מסובב החבל צריך לסובב את החבל רק כשיש מולו רצים. אחרי שכל הכיפות נאספו על הקונוס, המשחק מסתיים ובודקים באיזו קבוצה יש יותר כיפות.

חוקים

  1. רק לרץ אחד מותר להימצא בשטח הריצה מכל קבוצה.

  2.  אין להרים יותר מכיפה אחת בכל ריצה.

  3. מי שפגע בו החבל חוזר לקונוס והבא אחריו יוצא.

  4. חובה לעבור בתוך שטח שהוגדר מראש כדי להרים כיפה.

התפתחות המשחק/ דרגות קושי

  • בכל פגיעה מהחבל מאבדים נקודה קבוצתית.

    חייבים לבצע קפיצה בהלוך ובחזור כדי להשלים נקודה (במקרה הזה צריך להמשיך את סיבוב החבל גם כשיש רצים מאחורי המסובב).

    יוצאים שני רצים מכל קבוצה כשהם אוחזים ידיים.

 


ביבליוגרפיה:

המשחק נכתב בהשראת המורה לחינוך גופני בבית הספר "שקד" רעננה: גלית בר-יגודה.

פריטי מידע דומים