דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משחק "לפי המספר"

מאת: חלא עויסאת

תיוגים: משחקונים, זריזות, ריצה

עדכון אחרון: 11.05.2020

  1. תקציר:

    משחק לפיתוח מהירות ריצה, מהירות תגובה וזריזות

מטרות לימודיות

בתחום הגופני-מוטורי:

חימום הגוף, ויסות תנועה, תגובה מהירה

בתחום הרגשיי:

הנאה, תחושת הצלחה

בתחום החברתי-מוסרי:

שיתוף פעולה במשחק

בתחום הידע וההבנה:

הבנת חוקי המשחק, הקשבה וריכוז


סוג המשחק (סוג הפעילות):  משחק תנועתי

פירוט הסיווג בתחום: משחק סדר וארגון

מטרה משחקית: להגיע כמה שיותר מהר לחפץ שנמצא באמצע המגרש

גיל/כתה: ג'-ד'  מס' משתתפים: 16

מקום: אולם/מגרש ציוד דרוש: טבעת + חישוק

דרך ההוראה: הסבר מילולי עם הדגמה

מהלך המשחק

התלמידים מחולקים לשתי קבוצות, כל קבוצה נמצאת בצד אחד של המגרש. באמצע המגרש מונחת טבעת בתוך חישוק. כל ילד בקבוצה מקבל מספר. בהכרזה של המורה על מספר, שני הילדים עם אותו מספר צריכים לרוץ עד לחישוק ולקחת את הטבעת שנמצאת בתוכו. הילד שנגע/ לקח ראשון את הטבעת מזכה את קבוצתו בנקודה.

בשלב השני התלמידים כבר יודעים וזוכרים את המספר שלהם אז אפשר לבחור יותר ממספר אחד והם יוצאים ביחד.

חוקים

  • אין לצאת אם לא שמעתי את המספר שלי.
  • יש לרוץ עד לחישוק באמצע.
  • יש לרוץ בזהירות.

התפתחות המשחק/ דרגות קושי

  • יוצאים באותו זמן יותר ממספר אחד (הגברת רמת הריכוז וההקשבה של הילדים).
  • להגדיל את המרחק בין שני הקווים (הגדלת אורך הריצה).
  • לתת להם את המספר בתרגיל חשבון, דוגמא 2+3 ואז מספר 5 צריך לצאת.
  • להושיב את הילדים בכל מיני צורות שונות\עם גב לחישוק\ עיניים עצומות

     

 

פריטי מידע דומים