מטרות לימודיות
בתחום הגופני-מוטורי:
שיפור מיומנויות הכושר הגופני: זריזות, מהירות וקואורדינאציה
בתחום הרגשיי:
מתן תחושה התמודדות עם הפסד. קבלת תחושת הניצחון. הכרת היכולת העצמית. הנאה
בתחום החברתי-מוסרי:
הכרת תפקוד היחיד בתוך קבוצה- באופן עצמאי כנגד שאר הקבוצה, ומנגד הכרת תפקוד הקבוצה ושיתוף הפעולה בה למען השגת מטרה
בתחום הידע וההבנה:
הבנה כיצד יש לגלגל את החישוק באופן יעיל. פיתוח מודעות למתרחש במרחב תוך כדי פעולה.
הכרת אביזר החישוק
סוג המשחק (סוג הפעילות): משחק תופסת
פירוט הסיווג בתחום: משחק תנועתי חברתי
מטרה משחקית: : המנצח הוא מי שנשאר אחרון עם חישוק מורם בלי שתפסו אותו
גיל/כתה: ג'-ו' מס' משתתפים: 5 ומעלה
ציוד דרוש: חישוק לכל ילד. קונוסים שיגדירו את שטח המשחק
דרך ההוראה: הסבר המשחק תוך כדי הדגמה, ולאחר מכן הביצוע
מהלך המשחק
כל משתתף מקבל חישוק. נבחר תופס אחד שהמטרה שלו לתפוס את שאר המשתתפים, הוא תופס על ידי גלגול החישוק. אם החישוק נוגע באחד הילדים בעת גלגולו, הילד שהחישוק נגע בו הופך להיות גם תופס.
המטרה של כל משתתף היא אישית- המשתתף שנשאר אחרון מבלי שתפסו אותו הוא המנצח.
חוקים
- אין לזרוק את החישוק, רק לגלגל אותו.
- אין לצאת מהתחום המוגדר כשטח המשחק.
התפתחות המשחק/ דרגות קושי
1. התקדמות במהלך התופסת בקפיצות על שתי רגליים או על רגל אחת.
2. תופסת שרשרת- מי שנתפס מחזיק בחישוק של התופס והם רצים יחד, רק מי שנמצא בקצוות של השרשרת מחזיק חישוק ויכול לתפוס על ידי גלגולו.
3. התפיסה מתקיימת על ידי בעיטה בחישוק על הרצפה.
4. הנתפס מבצע משימה ידועה מראש, כמו: 10 החלפות רגליים כשרגל אחת בחישוק, ומצטרף לתופסים/חוזר למשחק.