תֵּאוּם תְּנוּעָה, תיאום תנועה
تنسيق الحركة motor coordination
צ"ש – סמיכות; ז'; י'; מ': תיאום התנועה; ר': תיאומי תנועה; ר"מ: תיאומי התנועה
פ' בבניין פיעל: תֵּאֵם, תֵּאֲמָה, תֵּאֲמוּ; מְתָאֵם, מְתָאֶמֶת, מְתָאֲמִים, מְתָאֲמוֹת; יְתָאֵם, תְּתָאֵם, יְתָאֲמוּ, תְּתָאֵמְנָה; תָּאֵם, תָּאֲמִי, תָּאֲמוּ, תָּאֵמְנָה; לְתָאֵם
קואורדינציה מוטורית. התפקוד ההרמוני של איברי גוף שונים המתמקדים במטרה אחת באופן היעיל ביותר. בהכללה, ניתן לחלק את תיאום התנועה לשני סוגים:
א. תיאום בין מערכות שרירים, כלומר תיאום הנעשה בתוך הקינסתזיה;
ב. תיאום בין הקינסתזיה לבין מערכות תפיסה אחרות. למשל, בהפגשת כף יד וכף רגל בעיניים עצומות, על המתנועע להעריך את מיקום האיברים בעזרת התחושה הקינסתטית של הרגל והיד הנפגשות. גם במעבר מעמידה על הרגליים לעמידה על הידיים המתנועע אינו רואה את גופו, והבאת כל אחד מהאיברים למקומו החדש נעשית בעזרת התחושה הקינסתטית של כל חלקי הגוף. לעומת זאת, קליעה למטרה בחץ וקשת היא דוגמה לתיאום בין התפיסה החזותית לתפיסה הקינסתטית. התפיסה החזותית מספקת מידע על מיקום המטרה, על גודלה ועל המרחק שלה מהקולע, ואילו התנועה צריכה לתרגם את הנתונים הללו לעבודת שרירים בכוח מסוים ולכיוון הנכון, כדי לקלוע למטרה. כך גם ריקוד במקצב הסמבה הוא דוגמה לתיאום בין התפיסה השמיעתית לתפיסה הקינסתטית. התפיסה השמיעתית מספקת מידע על המקצב, ומקצב התנועה מונחה על ידי מידע זה.