- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
מודל מעשי למודל דקל להוראה ואימון כדורסל בגישת המשחק
"מודל דקל להוראה ואימון כדור-סל בגישת הבנת-המשחק"למאמר העוסק במודל התיאורטי - לחץ כאן.
בלימוד מיומנויות+ מהלכים בסיסיים למתחילים: הרציונל הוא:
'שם המשחק הוא ההתקפה' מטרת המודל להקל על לימוד/תרגול/אימון והבנת מהלכי המשחק
רציונל המודל הוא: שילוב בין תרגול/לימוד מיומנויות ומשחקונים משחקים מתפתחים
לקבוצה מגיל נערים ומעלה המשחקת בליגה ושולטים במהלכים הבסיסיים: הסלוגן הוא:'שם המשחק הוא ההגנה'
מטרות המודל:
א. יצירת עניין הנאה שמחת חיים תוך התלהבות ותחושת הצלחה
ב.לימוד הבנת המשחק בתנאים מקלים
שימוש במודל:
משחקונים מספרי 1, 2, 3, 4: יבוצעו בחלק המכין בחשיפה למהלכי משחק בסיסיים: להקניית העניין וההנאה בתהליך ההכנה, בשיפור רמת ההחלטות הבסיסית
משחקים א' עד ד': יבוצעו בחלק המרכזי או המסיים בשיעור/אימון
משחקוני הכנה 1-5: (במאונך) |
|
טבלאות מרכיבי המשחק: |
א. למוד מיומנות בודדת |
ב. שילוב מיומנויות |
ג. טקטיקה בסיסית |
ד. טקטיקת היחיד לפי עמדה
|
ה. עקרונות משחק הצוות בהתקפה (בסל אחד)
|
ו. משחק גדול 5*5 ערוך ומהיר
|
1. משחקוני- הכנה למיומנויות |
מדגישים ביצוע דגש טכני של מיומנות
|
במשחק קטן מנצח ומפסיד |
|
|
|
|
|
|
|
2. משחקוני תנועה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. מעבר לביצוע מיומנויות בקבלת ניקוד בתוספת קליעות |
מעבר מהגנה להתקפה |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. משחקוני אתגר |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בביצוע נושא השיעור בתנאים מקלים |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
למתחילים |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ניקוד מצטבר בהתקפה + בהגנה
|
לעידוד הגנה נכונה
|
|
|
|
|
|
|
|
ג. מעבר מהגנה להתקפה |
במסירה למדריך שמחליט
|
למסור למבצע נכון
|
|
|
|
|
|
|
|
ד. מעבר בהתניות ללומדים
|
ביצוע נושא שיעור קליעה |
|
|
|
|
|
|
|
|
ה. מעבר בשילוב 5*5
ה'/1 מעבר במסירה לשגרירים |
שגרירים תומכים
בשילוב שגרירים פעילים |
מחזירים מסירה
מקבלים כדור
|
למתקיפים
נכנסים לשחק |
משחק גדול לסיום
בהחלפת המוסרים |
בחמישיות מתחלפות
שיוצאים לקו האורך |
מתחלפים המוסרים
להיות שגרירים |
הערה: לכל קבוצה יש שגרירים |
|
|
הנחיות ליישום המודל במערך לימוד/תרגול מיומנויות
(הדוגמאות ממערך לימוד כדרור צידי בשילוב מסירה)
שלב-א': משחקוני הכנה
שלב-ב': במערך: תרגול הדגשים הטכניים העיקריים בשילוב מיומנויות:
שלב-ג'
(חלק עיקרי במערך): למידת מהלכי המשחק בהוספה מדורגת של שחקני הגנה: עדיפות לקליעה מקרוב לסל ולא מרחוק תוך הנעת כדור מצד לצד ,
1. בתרגול מיומנויות
2. עמדות במגרש
משחקי הלמידה של מהלכי המשחק (יבוצעו כל שיעור)
1. יתרון מספרי גדול למתחילים 3*1
2. יתרון מספרי קטן 3*2
3. ניקוד מצטבר בהגנה+בהתקפה מתאים לנושאי לימוד בהם השמירה קרובה
4. מעברים במסירה למורה/מדריך שמפעיל הלומדים תוך הסברים ותיקונים
5. 'מעברים מהגנה להתקפה בשילוב 2-3 ג'וקרים המשחקים כל הזמן עם המתקיפים
6. מעברים בשילוב קבוצות שגרירים-תומכים
בקו האורך מקבלים מסירה ומחזירים, כאופצית מסירה+הפעלה טובה לסיום המערך
שלב-ד': הפעלה לסיום
7. 'מעברים מהגנה להתקפה בשילוב שגרירים המחליפים את המוסרים' שלשיות או חמישיות במעברים מהגנה להתקפה