דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מודל מעשי למודל דקל להוראה ואימון כדורסל בגישת המשחק

 "מודל דקל להוראה ואימון כדור-סל  בגישת הבנת-המשחק"

למאמר העוסק במודל התיאורטי - לחץ כאן.

בלימוד מיומנויות+ מהלכים בסיסיים  למתחילים:  הרציונל הוא:

'שם המשחק הוא ההתקפה'  מטרת המודל  להקל על לימוד/תרגול/אימון והבנת מהלכי המשחק

רציונל  המודל הוא: שילוב בין  תרגול/לימוד מיומנויות ומשחקונים משחקים מתפתחים

לקבוצה מגיל נערים ומעלה המשחקת בליגה ושולטים  במהלכים הבסיסיים: הסלוגן הוא:'שם המשחק הוא ההגנה' 

מטרות  המודל:

 א. יצירת עניין  הנאה שמחת חיים תוך  התלהבות ותחושת  הצלחה

 ב.לימוד הבנת המשחק  בתנאים מקלים

שימוש במודל: 

משחקונים  מספרי 1, 2, 3, 4:  יבוצעו בחלק המכין בחשיפה למהלכי משחק בסיסיים:  להקניית העניין וההנאה בתהליך ההכנה, בשיפור רמת ההחלטות הבסיסית

משחקים א'  עד  ד': יבוצעו בחלק המרכזי או המסיים  בשיעור/אימון

 

 

 

 

 

 

משחקוני הכנה

1-5: (במאונך)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טבלאות

מרכיבי

המשחק:

(מאוזן) 

 

א.

למוד

מיומנות

בודדת

ב.

שילוב

מיומנויות

ג.

טקטיקה בסיסית

ד.

טקטיקת היחיד לפי עמדה

 

ה.

עקרונות משחק הצוות בהתקפה (בסל אחד)

 

ו.

משחק גדול 

5*5 ערוך ומהיר

 

1. משחקוני-

    הכנה למיומנויות

 

מדגישים ביצוע דגש טכני של מיומנות

 

במשחק קטן מנצח ומפסיד

 

 

2. משחקוני

    תנועה

 הותאמו לכדור - סל

 ע"י מורה מדריך

 

 

 

 

 

 

 

3. מעבר לביצוע מיומנויות בקבלת ניקוד בתוספת קליעות

מעבר מהגנה להתקפה

  

ביצוע מול קונוסים 

הערה לביצוע בשיעור/אימון

משחקוני הכנה 1 עד 5 יבוצעו בהכנה לשיעור

 

4. משחקוני אתגר

 

 

 

 

 

 

 משחקוני למידה א' עד ה/1 יבוצעו בחלק המרכזי בשיעור/אימון

 

 

5. משחק מכין ללמוד חשיפה בהתנסות בנושא לימוד

 

משחקי למידה

 בביצוע נושא השיעור בתנאים מקלים

לדוגמא: יתרון מספרי

1*3

2*3

3*5

 

 

 

 

 

 

 

א. יתרון מספרי גדול

למתחילים

 

 

 

 

 

 

 

 

א'/1 יתרון מספרי קטן

משחק למידה ראשון למהלכי המשחק

 

 

 

 

 

 

 

 

ב. ניקוד בהתקפה ובהגנה

ניקוד מצטבר בהתקפה + בהגנה

 

לעידוד הגנה נכונה

 

 לא חוטפים ללא עברות

להקלת הלמידה

 

ג. מעבר מהגנה להתקפה

במסירה למדריך שמחליט

 

למסור למבצע נכון

 

 מיקוד נושא של השיעור/האימון

לשלוט בקצב 

ובביצוע משופר 

 

 

 

 

ד. מעבר בהתניות ללומדים

 

ביצוע נושא שיעור קליעה

מקנה יותר נק'

 

ה. מעבר בשילוב

5*5

 

ה'/1 מעבר במסירה לשגרירים

שגרירים תומכים

 

 

בשילוב שגרירים פעילים

מחזירים מסירה

 

 

מקבלים כדור

 

למתקיפים

 

 

 

נכנסים לשחק

משחק גדול לסיום

 

בהחלפת המוסרים

בחמישיות מתחלפות

 

 

שיוצאים לקו האורך

מתחלפים המוסרים

 

 

להיות שגרירים

 

 

הערה: לכל קבוצה יש שגרירים

 


הנחיות ליישום המודל   במערך לימוד/תרגול    מיומנויות

(הדוגמאות ממערך לימוד כדרור צידי בשילוב מסירה)

שלב-א':  משחקוני הכנה

שלב-ב':  במערך: תרגול  הדגשים הטכניים העיקריים  בשילוב    מיומנויות:

שלב-ג'

(חלק עיקרי במערך):    למידת  מהלכי המשחק בהוספה   מדורגת של שחקני הגנה: עדיפות לקליעה מקרוב לסל  ולא מרחוק תוך הנעת כדור מצד לצד ,

1.         בתרגול מיומנויות

2.         עמדות במגרש

משחקי הלמידה של מהלכי המשחק (יבוצעו כל שיעור)

1.         יתרון מספרי גדול למתחילים 3*1   

2.         יתרון מספרי  קטן  3*2

3.         ניקוד מצטבר בהגנה+בהתקפה    מתאים לנושאי לימוד בהם השמירה קרובה

4.         מעברים במסירה למורה/מדריך שמפעיל הלומדים    תוך הסברים ותיקונים

5.         'מעברים מהגנה להתקפה  בשילוב 2-3 ג'וקרים המשחקים כל הזמן עם המתקיפים

6.         מעברים בשילוב קבוצות שגרירים-תומכים

            בקו האורך מקבלים מסירה ומחזירים, כאופצית מסירה+הפעלה טובה לסיום המערך

שלב-ד':  הפעלה לסיום

7.          'מעברים מהגנה להתקפה  בשילוב שגרירים המחליפים את המוסרים' שלשיות או חמישיות במעברים מהגנה להתקפה

מאמרים רלוונטים נוספים

מודל מעשי למודל דקל להוראה ואימון כדורסל בגישת המשחק

30/05/2010

קרא עוד

מודל דקל להוראה ואימון בגישת המשחק- גרשון דקל

30/05/2010

קרא עוד

מודל דקל המעודכן להוראה ואימון כדור-סל לצעירים בגישת הבנת המשחק

30/05/2010

קרא עוד