דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
מתעניינים בלימודים?

תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא .M.Ed

תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא .M.Ed רקע 

תכנית מתמקדת במספר נושאים: כיצד מקדמים בריאות, טכניקות לשינוי התנהגות, בניית תוכניות לשינוי התנהגות בתחומי הבריאות ובדגש על פעילות גופנית ותזונה.
התאמת פעילות גופנית לאוכלוסיות מגוונות (גילאים ויכולות תפקודיות שונות).

הטבה מיוחדת לנרשמים ללימודי התואר השני במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט):

מטרת התוכנית להעמיק בנושאים אלה בכיווני חינוך ומחקר ולהכשיר מורים לרכז ולהוביל תחומי בריאות.
התכנית החדשה מתמקדת גם בהכשרה לפיתוח תכניות אורח חיים פעיל ובריא כבסיס לאיכות חיים (Wellness) בחינוך הבלתי פורמלי.
כל זאת, תוך התייחסות לחסמים ולימוד גישות לשינוי התנהגות.
תחומי ההכשרה מתמקדים בהרחבת הידע באפידמיולוגיה ושיטות מחקר בתחומי הכושר הגופני והתזונה ובנוסף הכשרה לבניית תוכניות חינוך לבריאות. 

תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא .M.Ed – למי?

  • התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון בחינוך גופני או תואר ראשון במקצועות אחרים עם לימודי השלמה, בממוצע 75 לפחות. 
  • התוכנית מתקיימת בימי ה' במשך שנתיים בתוכנית מלאה. 
  • עלות התוכנית שנתיים שכר לימוד אקדמי. במקרה של תכנית חלקית תהיה עלות נוספת בהתאם למשך הלימודים. 

תואר שני במדעי החינוך הגופני .M.Ed – למה?

באמצעות תוכנית .M.Ed רוכשים הסטודנטים:

  • גשר מקצועי כבסיס להשתלבות בתפקידים בכירים בריכוז, פיקוח, ניהול, והובלת פרויקטים, בתחום חינוך לאורח חיים פעיל ובריא באוכלוסיות מגוונות.
  • התמקדות בתחומי דעת ויישום ייחודיים של חינוך וקידום בריאות כמו: פעילות גופנית לאוכלוסיות שונות (ילדים, מקומות עבודה, קשישים וכדומה). תזונה נכונה, אפידמיולוגיה, מודלים לתהליכי שינוי ועוד.
  • העשרת ידע בתחומי הדעת הייחודיים של המרכיבים של אורח חיים בריא וכיצד ניתן לקדם אותו, כבסיס להתמחות נוספת לאנשי מקצוע מתחומי דעת סמוכים כגון פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה, פסיכולוגיה, מנהל עסקים, מדעי התנהגות ועוד.
  • בסיס מקצועי ומדעי למחקר בתחומי החינוך לפעילות גופנית, תזונה, מניעת התמכרויות ועוד.

תואר שני במדעי החינוך הגופני .M.Ed – מה זה?

הדגשים בתוכנית .M.Ed הם על: 
ידע: אפידמיולוגיה של תחומים הקשורים בהרגלי בריאות: פעילות גופנית, תזונה, עישון, התמכרויות והיבטים חינוכיים מחקריים 
יכולות: לתכנן, ליישם, לנהל ולחקור תוכניות המחנכות לאורח חיים פעיל ובריא ולהפחתת התנהגות יושבנית באוכלוסיות שונות ולהבין תהליכי שינוי התנהגות בריאותית.
 מיומנויות: 

  • פעילות גופנית: להכיר היבטים חברתיים ומוטיבציוניים לביצוע פעילות גופנית והתאמתם לאוכלוסיות שונות.
  • להכיר ולהשתמש בהמלצות תזונתיות קיימות לצורך הטמעתן באוכלוסיה
  • לתכנן, לחקור וליישם תוכניות חינוך לבריאות במערכת החינוך ובקהילה 

תנאי הקבלה

  • בוגרי מכללות לחינוך גופני בישראל, בעלי תואר ראשון  (.B.Ed) או תואר ראשון במדעי הספורט מחו"ל, שציונם המשוקלל הוא 75 ומעלה
  • מועמדים שאינם בוגרי תואר ראשון במדעי הספורט יידרשו בלימודי השלמה 
  • היקף לימודי השלמה הוא בהתאם להחלטת וועדת הקבלה וכרוכים בעלות נוספת
     

הדרישות האקדמיות בתוכנית

  • השתתפות בקורסים בהיקף של 24 ש"ש
  • כתיבת עבודה סמינריונית (עיוניות או מחקריות) שתכתב על בסיס ידע מדעי, מבוסס ראיות בנושא שייבחר.
  • התנסות מעשית (פרטיקום).
  • ביצוע וכתיבת פרויקט גמר.
     

השלמות

  • לסטודנטים שסיימו תואר ראשון בתחום דעת אחר (שאיננו חינוך גופני) חובה לבצע השלמות במסגרת לימודי התואר, בתחומים: אנטומיה, פיזיולוגיה של גוף האדם במנוחה ובמאמץ, תזונה, תורת התנועה וביומכניקה, כושר גופני ואימון.
  • ההשלמות מותאמות אישית לאחר בדיקת זכאות וגליון ציונים במזכירות התואר השני. 

הטבה מיוחדת לנרשמים ללימודי התואר השני במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט):

קורס "מדריכי כושר גופני (חדר כושר) ללא עלות"

לפרטים על הקורס ותנאי הקבלה

קורס מאמני כושר גופני למשחקי כדור בהנחה משמעותית

 

 

מערכת שעות לדוגמה

נושאים אפשריים לפרוייקט:

דוגמאות לנושאים לפרויקט גמר

  • השפעתה של תכנית התערבות לעידוד פעילות גופנית בשעות הפנאי בנערים ונערות בחטיבת הביניים.
  • ידע תזונתי בקרב סטודנטים לחינוך גופני בשנה א ובסוף שנה ד.
  • תכנית התערבות בקרב סטודנטים לשיפור הפעילות הגופנית היומיומית  בעזרת פדומטר.
  • השפעתה של תכנית למניעת נפילות על שיווי משקל בקרב קשישים בגילאי 75 ומעלה.
  • השפעתה של סדנת יוגה במסגרת קבוצה לירידה במשקל של אנשים בעודף משקל.
  • השפעתה של תכנית התערבות לתמיכה באינטרנט על ירידה במשקל של אנשים בעודף משקל במשך 12 שבועות.
  • השפעתם של שלטי עידוד לעלייה במדרגות במקום עבודה על אורח חיים פעיל.
  • הערכת ביצוע פעילות גופנית בקרב אנשים שנה לאחר ניתוח בריאטרי.
  • ידע, עמדות ודפוסי אורח חיים פעיל ובריא בקרב סטודנטים לחינוך גופני.
  • השפעה של נשיאת ילקוט על כאבי גב תחתון בתלמידים בכיתה א.
     

מערכת שעות תואר שני בחינוך לאורח חיים פעיל ובריא M.Ed  תשפ"ה

שעות

שנה 1

סימסטר א

 

 

ש"ש

שנה 1

סימסטר ב

 

 

ש"ש

שנה 2

סימסטר א

 

 

ש"ש

שנה 2

סימסטר ב

 

 

ש"ש

8-9.30

מבוא לאפידמיולוגיה

אילת-אדר

1

תזונה ופעילות במהלך החיים

אילת-אדר

1

מנגנונים אפידנגטיים בהזדקנות

בן זקן

 

1

סוגיות בתכנון, סביבה ואורח חיים בריא

פורת

1

10-11.30

ביוסטטיסטיקה -1

זאבי

1

ביוסטטיסטיקה -2

זאבי

 

1

תנועה –

מבנה ותפקוד

פלג

1

היבטים תנועתיים וארגונומיה

פלג

 

1

12-13.30

חינוך לאורח חיים פעיל ובריא בבית הספר

גרוסמן-רמון

 

 

1

בין מדע לתעשיה - תפקידיה של תעשיית המזון ותוספי התזונה בחינוך לבריאות

ריין

1

אפידמיולוגיה של תזונה ופעילות גופנית

 

אילת-אדר

1

חינוך לאורח חיים בריא במיעוטים אתניים

חיג'אזי

1

14-15.30

ה

 

ש

 

ל

 

מ

 

ו

 

ת

פיתוח מוטיבציה לאורח  חיים בריא ולשיקום

הוצלר

1

פעילות גופנית ובריאות הציבור, התערבויות בקהילה

גרוסמן-רמון, שלו

 

 

1

 

16-17.30

סדנה לעריכת פרויקט גמר וכתיבה מדעית

רוזנשטרייך

1

פעילות גופנית בגיל המבוגר

גרוסמן-רמון

1

 

 

אורח חיים פעיל לתלמידים עם מוגבלויות

הוצלר

 

מתוקשב

א-סינכרוני

1

מתוקשב

שיטות מחקר במדעי הספורט והתנועה

זיו

 

מתוקשב

א-סינכרוני

1

 

 

 

קורסי חובה

 

 

מתוקשב א-סינכרוני

 

 

תרגיל באפידמיולוגיה

אילת-אדר

 

מתוקשב

א-סינכרוני

 

1

 
 
 
 
 ייתכנו שינויים בשבועות הקרובים

*הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה

מאמרים אורח חיים פעיל ובריא

מתעניינים בלימודים ?