- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
תכנית הלימודים מיועדת להעמיק ולהרחיב את הידע וההבנה של הבוגרים בתחום האימון בספורט כאנשי מקצוע מודרניים ועדכניים.
מועמדים רלוונטיים להיכלל בתכנית לימודים שכזו הינם מאמנים, עוזרי מאמנים, מאמני כושר גופני ומנהלים מקצועיים השותפים לבניה, פיתוח ופיקוח של תכניות אימון וביצוע בקרב ספורטאים מתחומים שונים. התכנית יכולה לשרת גם אנשי מקצוע העוסקים בסוגיות תומכות אימון כגון: פיזיולוגים, תזונאים, פסיכולוגיים, פיזיותרפיסטים ורופאי ספורט.
התכנית מתאימה גם לסטודנטים, בוגרי תואר ראשון בחנ"ג, שרואים את עיסוקם העתידי בתחום הספורט והאימון. לתכנית יכולים להירשם גם מתעניינים בעלי תואר ראשון שאינו חנ"ג לאחר שהשלימו קורס הכנה מגוון ורלוונטי לדרישות שבתכנית. התכנית המוצעת מאפשרת רכישת תואר אקדמי בתחום ייחודי שאינו בנמצא כיום במוסדות אקדמיים כלשהם בישראל.
מרצים בתכנית הינם חוקרים מיומנים ואנשי אקדמיה מנוסים העוסקים בלימוד ובמחקר של מדעי הספורט.
חלקם של המרצים בתכנית הינם אנשי מקצוע מנוסים שמעורבים, במקביל לעיסוקם האקדמי, גם בפעילות מעשית בשטח עם ספורטאים מתחומים שונים. חלקם של המרצים אף עסק בעבר באופן פעיל כספורטאי באחד מתחומי הספורט.
רכישת הידע של בוגרי התכנית בנושאים המתוארים לעיל תאפשר להם להוות דמויות מרכזיות ולמצוא תעסוקה בארגונים ובמסגרות ספורט שונות כאנשי מקצוע מודרניים בעלי הבנה מעמיקה בתחום. לאלו מבין הבוגרים שירצו להמשיך ולהתקדם בתחום האקדמי או החינוכי, תאפשר התכנית מתן כלים לעיסוק במחקר ולימוד הסוגיות הרלוונטיות.
אוכלוסיית היעד: מורים לחינוך גופני המלמדים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים במערכת החינוך בישראל בעלי תואר ראשון בחינוך גופני. בוגרי תואר ראשון שאינו מתחום החינוך הגופני, שעמדו בקורסי השלמה הנדרשים לפני תחילת לימודי המסלול המיועד. בעלי תעודת מאמן באחד מענפי הספורט או בעלי תעודת מדריך כושר גופני ובריאות ומדריך לקטינים במכון כושר.
תנאי קבלה: תנאי קבלה: בוגרי מכללה - או מסלול אקדמי - לחינוך גופני בישראל, בעלי תואר B.Ed. (תואר ראשון בהוראת החינוך הגופני ותעודת הוראה בחינוך גופני) ובעלי תואר ראשון בחינוך גופני או במדעי הספורט מחו"ל, שציונם המשוקלל הוא 75 ומעלה.
יתקבלו לתכנית גם בעלי תואר ראשון שאינו מתחום החינוך הגופני, אך מתחום פרה-רפואי (לדוגמה: תזונה, פיזיותרפיה ,(שציונם המשוקלל הוא 75 ומעלה. במקרים אלו, תינתן אפשרות לראש התוכנית לפטור מחלק מקורסי ההשלמה.
לימודי ההשלמה למי שאינו בוגרי חינוך גופני או בעלי תעודת הדרכה בספורט, כמצוין לעיל, יכללו את הנושאים הבאים: אנטומיה, פיזיולוגיה, תורת התנועה, ביומכניקה, פיזיולוגיה של המאמץ, כושר גופני, תזונה ובריאות. ההשלמות יתבצעו במהלך הסמסטר הראשון שבו ילמדו רק קורסים שאינם מבוססים על הידע הנדרש במדעי הספורט והתנועה. בלימודי ההשלמה יש להשיג ציון ממוצע של 70 לפחות.
הטבה מיוחדת לנרשמים ללימודי התואר השני במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט): קורס "מדריכי כושר גופני (חדר כושר) ללא עלות" לפרטים על הקורס ותנאי הקבלה
|
---|
תחום |
ש"ש |
---|---|
קורסים ייעודיים |
16 |
קורסי חובה |
4 |
סמינריון |
1 |
עבודת גמר |
4 |
סה"כ |
25 |
מערכת - תכנית מדעי האימון בספורט- תשפ"ה בקובץ pdf
|
שנה ראשונה |
שנה שנייה |
|||
---|---|---|---|---|---|
שעות |
סמסטר א' |
סמסטר ב' |
סמסטר א' |
סמסטר ב' |
|
8:15-9:45 |
סטטיסטיקה וניתוח נתונים בספורט ד"ר זאבי |
סטטיסטיקה וניתוח נתונים בספורט ד"ר זאבי |
עקרונות בבניית יחידת אימון בענפי ספורט אישיים וקבוצתיים ד"ר חלבה וד"ר קאופמן |
מנגנונים פיזיולוגיים בתהליך גדילת השרירים ד"ר צוק |
|
10:00-11:30 |
יישום עקרונות מדעיים בהדרכה ובאימון ספורט ד"ר חלבה |
שיטות מחקר במדעי הספורט פרופ' זך וד"ר פוקס |
היבטים מתקדמים בטיפול, שיקום ומניעת פציעות ספורט רות פלג |
מנגנונים ומגבלות פיזיולוגיות במשחקי כדור תחרותיים פרופ' מקל |
|
12:00-13:30 |
מנגנונים גנטיים\ ביולוגיים בתגובתיות לאימון בספורט ד"ר בן זקן |
הבסיס הפיזיולוגי לביצוע אירובי ואנאירובי בספורט פרופ' מקל |
איסוף, ניתוח ויישום נתוני עתק בספורט ד"ר מורגולב |
תזונה, תוספים וסמים בספורט ההישגי ד"ר מאור |
|
14:00-15:30 |
מכינת השלמות |
איתור וטיפוח ראשוני של ספורטאים צעירים פרופ' לידור |
תכנון ופריודיזציה באימון בספורט הישגי ד"ר קאופמן |
מיומנויות תפיסתיות – מוטוריות בספורטאי הישג ד"ר זיו מתוקשב סנכרוני |
פסיכולוגיה בספורט ההישגי פרופ' זך |
16:00-17:30 |
|
דרכים ביומכניות לשיפור והערכת ביצוע ספורט פרופ' דונסקי |
|
המערכת ההורמונלית בספורט פרופ' אליקים |
|
18:00-19:30 |
שיטות מחקר במדעי הספורט ד"ר גל זיו מתוקשב א-סנכרוני |
אתיקה בספורט ד"ר רוזנברג (קורס בחירה - באנגלית) |
|
|