קורס התמחות בטיפול בגישה האקולוגית – מערכתית לילדים ומשפחות עם הפרעת קשב וריכוז
רקע לקורס התמחות בטיפול בגישה האקולוגית – מערכתית לילדים ומשפחות עם הפרעת קשב וריכוז
לא אחת אנשי חינוך וטיפול מרגישים שהמטרות שהציבו עם התלמידים או המטופלים שלהם אינן מתקדמות ואינן מיושמות, שהכלים שיש ברשותם אינם מתאימים למטופלים ולסביבה המערכתית שהם עובדים עימה. לא אחת, אי היכולת להתקדם בטיפול נובע מכך שהמטופל, ככל הנראה, בעל הפרעת קשב אך אינו מאובחן ואינו מודע לכך, ולכן הכלים שיש ברשות המטפל/המורה אינם מסייעים להצלחה ולהתקדמות הטיפול. כמו-כן, ישנם מצבים בהם המטופל מאובחן אך למטפל אין ידע רחב בהבנת הלקות והשפעותיה על כל תחומי החיים.
מחקרים מדווחים על עלייה של כ- 30% באנשים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז (ויש עוד רבים נוספים שלא מאובחנים ואף אינם יודעים כי הם אנשים עם הפרעת קשב וריכוז) ולכן יש צורך רב בהבנת האתגרים שעומדים בפני אנשי הקשב ובדרכי התמיכה והעזרה בהם ובמשפחותיהם.
מטרת הקורס
מטרת הקורס היא לספק לאנשי חינוך וטיפול ידע רחב בתחום הפרעת הקשב והוויסות החושי, אשר יאפשר להם:
- לזהות אם יש חשד כי למטופלים/תלמידים שלהם יש הפרעת קשב
- להפנות את המטופלים/תלמידים לגורמים המוסמכים לאבחן ובמקביל להפיג את החששות מאבחון
- לאחר האבחון, לספק תמיכה והכלה בתהליך הקבלה וההבנה כי למטופל/לתלמיד יש הפרעת הקשב
- וכל זה לצד היכולת לספק כלים פרקטיים בכדי ליצור הצלחה והתקדמות בטיפול ומחוצה לו - בתחומי החיים השונים.
בשנים האחרונות אנו מבינים כי הפרעת הקשב אינה הפרעה שבאה לידי ביטוי רק בלימודים בבית הספר, אלא זו הפרעה שפוגעת ומשפיעה על כל תחומי החיים. לכן, קורס זה מתייחס להבנת הפרעת הקשב מתוך ההבנה של הגישה האקולוגית על פי הפסיכולוג יורי ברונפנברנר. התיאוריה המערכתית - אקולוגית אשר מתייחסת להתפתחות הילד בהקשר לסביבה בה הילד גדל, מתוך ההקשרים החברתיים, המשפחתיים ובית הספר שגדל ומתחנך בו. בקורס זה נדבר על הסביבות השונות בה ילד ומבוגר עם הפרעת קשב וריכוז וויסות חושי גדלים, על האתגרים השונים שחווה אדם עם הפרעת הקשב בסביבות השונות ונקבל כלים פרקטיים כיצד לסייע לילד ולמשפחתו לפעול בצורה מיטבית בכל סביבה.
רכזת קורס התמחות בטיפול בגישה האקולוגית – מערכתית לילדים ומשפחות עם הפרעת קשב וריכוז
יעל עומר - מייסדת ומנהלת מקצועית של ״בית הספר הבינלאומי להורות״. בעלת תואר ראשון ושני בחינוך מיוחד מטעם אוניברסיטת תל-אביב, בעלת תעודת הוראה לגיל הרך ממכללת לוינסקי. מעל 20 שנות ניסיון כמדריכת הורים בגישת אלפרד אדלר לילדים צעירים ומתבגרים, מנתחת התנהגות ומומחית להדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז וויסות חושי. במהלך שנות עבודתה ליוותה והדריכה צוותים חינוכיים בגנים, בתי הספר ובתוכניות ביתיות פרטניות.
ד"ר מיכאל אשכנזי - ראש בתי הספר ללימודי תעודה והשתלמויות במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט בעל התמחות בפעילות גופנית מותאמת לילדים עם קשיים בקשב וריכוז, ובעיות התנהגות.
מורי טויק - רכז קורסים במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט -מייסד "לצמוח מחדש" מרכז העצמה - ספורט טיפולי, מפתח שיטת א.מ.ת גישה המשלבת את מודל ההתערבות, טיפול חוויתי ורגשי עם עבודה עם ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, מרצה בתחום, ומדריך הורים לילדים ונוער עם הפרעת קשב וריכוז וויסות חושי.
אורלי כהן – תואר שני M.eD, מדריכת הורים מוסמכת, מתמחה בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז. מאמנת (קואצ׳רית) בהתמחות קשב ומטפל CBT מוסמכת, מרצה במכללת דוד ילין בהתמחות הפרעת קשב למאמנים ובסמינר הקיבוצים בקורסי הוראה מותאמת ואסטרטגיות למידה במסלול תוכניות ייחודיות והסבת אקדמאים להוראה. בעלת מעל 30 שנות ניסיון עבודה במערכת החינוך כמורה לחינוך מיוחד, מחנכת ומדריכת מורים וכ-12 שנות ניסיון בקליניקה פרטית.
קהל היעד
- אנשי טיפול: פסיכולוגים, עו״ס, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, מטפלים רגשיים, מורים להוראה מתקנת, מאמנים (קואצ׳רים) וכדו׳.
- אנשי חינוך: גננות, מורים, יועצים חינוכיים, מדריכי מתי״א וכו׳.
נושאי לימוד בקורס
* מבוא לגישה האקולוגית
* מהי הפרעת הקשב? וההבדל בין בנים לבנות עם הפרעת הקשב– הגדרה בהיבט האקולוגי
* מי רשאי לאבחן הפרעת קשב?
* תפקודי המוח של אנשים עם הפרעת קשב וריכוז
* שלבי האבל והקבלה לפי מודל קובלר-רוס
* הפרעת הקשב בהיבט סביבת המיקרו – אקולוגי משפחתי
* הפרעת הקשב בהיבט המערכת האנושית האקולוגית הרגשי – התנהגותי
* הפרעת הקשב בהיבט סביבת המאקרו האקולוגית בהיבט הבית ספרי – אקדמי
* הפרעת הקשב בהיבט האקולוגי חברתי
* הפרעת הקשב בקליניקה – תחלואה נלוות
* הפרעת הקשב בפעילויות פנאי אחה״צ
*(התוכנית כפופה לשינויים).ֿ
*תינתן הנחה לרישום מוקדם - עד ה 10/3/24
תנאי קבלה לקורס
על המועמד להיות בעל/ת רקע אקדמי וניסיון מקצועי בתחום החינוך ו/או הטיפול ולהציג תעודות הרלוונטיות לתחום עיסוקו.
היקף תוכנית הלימודים
קורס סמסטריאלי הכולל 56 שעות לימוד אקדמיות
תעודה
לעומדים בדרישות תינתן תעודה התמחות בטיפול בגישה האקולוגית - מערכתית לילדים ומשפחות עם הפרעת קשב וריכוז
למה אצלנו:
המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט) הנו מוסד מוכר להשכלה גבוהה. הלימודים בקמפוס מעניקים הכשרה אקדמית המשולבת בהכשרות מקצועיות בתחומי התנועה, האימון, השיקום, הספורט וההוראה. הלימודים בקמפוס וינגייט הם חוויה אקדמית ומקצועית. פעולות חברה ותרבות, אירועים חגיגיים וטקסים בעלי אופי חינוכי ולאומי הם חלק בלתי נפרד מחיי הקמפוס.
להרשמה מקוונת לחצו כאן