השתלמות בטיפול התנהגותי קוגניטיבי בעצימות נמוכה- LICBT לקציני ביקור סדיר (קב"סים)
רקע:
גישה הקוגניטיבית התנהגותית CBT הינה גישה מבוססת מחקר וממוקדת מטרה, בהפרעות מצב רוח (טווח הפרעות חרדה, דיכאון). ב – 20 שנים האחרונות, גישה זו נחשבת כגישת הטיפול המובילה בעולם המערבי ובשנים האחרונות, תופסת מקום מרכזי, גם בארץ. לאור זאת, קיימת דרישה ההולכת וגוברת למטפלי CBT שישתלבו בקהילה, למתן מענה אפקטיבי לטיפול בהפרעות רגש נפוצות.
סגל ההוראה בהשתלמות בנושא טיפול קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה LICBT:
אינה פרוג (Msc), פסיכותרפיסטית התנהגותית קוגניטיבית, בעלת וותק מעל עשור בטיפול במתבגרים, מבוגרים והדרכת הורים. מדריכה ומרצה בתחום ה- CBT במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט), מנהלת תכניות פסיכו חינוכיות בקהילה, מרצה בארגונים ומוסדות חינוכיים בנושא הפרעות מצב רוח והתמודדות בכלים התנהגותיים קוגניטיביים.
איילון מעודה (Msc), פסיכותרפיסט, מומחה לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, בעל ותק בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מרצה ומדריך בתחום ה CBT וה- COOL KIDS במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט).
קהל היעד להשתלמות בנושא LICBT
קציני ביקור סדיר (קב"סים) אשר עובדים במחלקות לביקור סדיר ברשויות המקומיות.
מטרת ההשתלמות:
- הקניית ידע רחב ומעמיק בטיפול ה Licbt טיפול קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה והתאמתו לעבודה עם ילדים ובני נוער
- הכרות עם הפרעות מצב רוח ,דכאון וחרדה והפרעות נפש שכיחות.
- הכרות עם כלים, טכניקות ופרוטוקולים יעילים לאבחון וטיפול מבוססי מחקר.
- ישום הידע והטכניקות כתרגול עצמי.
- תרגול שיטות לעבודה עם ילדים ועם הורים באמצעות השיטה
תוכנית הלימודיםLICBT :
שנה א':
- עקרונות ותיאוריות בטיפול התנהגותי קוגניטיבי
- הקשר הטיפולי, אינטייק וקביעת מטרות
- הבנייה קוגניטיבית וטכניקות קוגניטיביות מתקדמות
- מבוא לחרדות ופרוטוקול עבודה עם חרדה חברתית
שנה ב':
- פרוטוקול עבודה עם חרדת בחינות וביצוע
- ערך עצמי נמוך
- עבודה עם התנגדויות ועקרונות האמפטיה
- דיכאון
- עבודה עם ילדים ונוער על פי פרוטוקול ה COOL KIDS
במהלך ההשתלמות, יקבלו הלומדים כלים יישומיים שפותחו במהלך עשרות שנים ונחקרו לטובת יצירת שינוי אצל הסובלים מקשיים אלו.
בין השאר נכשיר במיומנויות הדרכה, בפיתוח קשרים עם אנשי מקצוע, גיוס קהל היעד, כתיבת דו"ח טיפול ובניית תיק לכל מטופל, מעקב אחרי התקדמות טיפולית, טיפול בהתנגדויות לטיפול, אמפתיה ובניית קשר טיפולי, יצירת , AGENDA תקשורת מילולית ובלתי מילולית, שימוש במשאביי מידע באינטרנט, כיצד אני מוציא את המיטב מהדרכה, גבולות הגזרה (מה באחריות המטפל).
היקף הלימודים ומתכונת הלימודים:
- תכנית דו- שנתית הכוללת: סה"כ: 120 שעות אקדמיות
- 60 שעות בשנה א' ו- 60 שעות בשנה ב'
- הלימודים מתקיימים בשני הסמסטרים במהלך השנה (סהכ 4 סמסטרים)
אישור סיום לימודים :
העומדים בדרישות הקורס יקבלו אישור על השתלמות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה.
לבוגרי התוכנית ישנה אפשרות להשלים לתעודת מטפל LICBT במסגרת המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)
פרטים נוספים:
פתיחת ההשתלמות בשנה א ובשנה ב היא באישור ובמימון משרד החינוך
למה אצלנו:
לראשונה בישראל וזאת לאור הביקוש הגובר למטפלים קוגניטיביים התנהגותיים (CBT), מציעה המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט) תוכנית לימודי CBT שתכשיר מטפלים איכותיים לטיפול נפשי שלא נדרשים להיות פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים קליניים או פסיכיאטרים שיוכלו לטפל בהצלחה במגוון הפרעות רגש בקהילה.
המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט) הנו מוסד מוכר להשכלה גבוהה. הלימודים בקמפוס מעניקים הכשרה אקדמית המשולבת בהכשרות מקצועיות בתחומי התנועה, האימון, השיקום, הספורט וההוראה. הלימודים בקמפוס וינגייט הם חוויה אקדמית ומקצועית. פעולות חברה ותרבות, אירועים חגיגיים וטקסים בעלי אופי חינוכי ולאומי הם חלק בלתי נפרד מחיי הקמפוס.
מאמרים CBT: