דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 14/06/2012

הכשרתון 24

 

17.6.12
כ"ז בסיוון תשע"ב
 
 
 

מזל טוב! שנתיים להכשרתון!

 

 


 

מהנעשה בהכשרה להוראה

קורס מורים שנה א' – מחקרי פעולה ובניית תיאוריה מעוגנת בשדה

מורים שסיימו את הסטאז', בשנתם השנייה בהוראה, משתתפים בקורס "מורים שנה א'". במסגרת הקורס ערכו משתתפיו מחקרי פעולה מגוונים ובסופם בנו תיאוריה מעוגנת בשדה. לפניכם מבחר מהתיאוריות שבנו משתתפי הקורס.


 

רבגוניות התלמידים ויצירת שינוי. כתבה: גלית אביב

בשיעורי החנ"ג באים לידי ביטוי יכולות וגם קשיים של תלמידים. בקורס זה למדתי בעצם שצריך להביא לשינוי, ולו הקטן ביותר, בשעתיים הספציפיות שיש לכל כיתה.

להמשך קריאה לחץ כאן

 

אימון מנטאלי נוקב יוצר דפוסי התנהגות אמיתיים. כתבה: חן כהן

ההתנסות שלי בתהליך בניית מחקר פעולה שינה את צורת המחשבה שלי על הפער בין התיאוריה למעשה. הבנתי שהיישום התרחש מהרגע הראשון שבו התחלתי את התהליך.... לא האמנתי שיש לי את הכוח העצום לחולל שינויים בעולם הילד.

להמשך קריאה לחץ כאן

 

ראייה מרחבית ומטלות הקורס. כתבה: שירן כהן

עברתי תהליך מאוד גדול במהלך העבודה, הייתה לי בעיה עם תלמידה שלא משתתפת בשיעורים, למדתי להבין אותה.

להמשך קריאה לחץ כאן


פרויקט אורח חיים בריא - ההשפעה שיש למורה בבית ספר על התלמיד וסביבתו. מאת: סיוון נחום

לאחר שהבנתי ש"חוסר מודעות לאורח חיים בריא" זה מה שחסר, התחלתי לפעול!...

להמשך קריאה לחץ כאן

 

הוראה ואימון במערכת החינוך. כתב: רז ספיר

הבעיה המרכזית מבחינתי היא שחסרה בארץ תרבות ספורט מפותחת וענפה. חלק מזה ניתן לייחס  לתנאים המאוד לא פשוטים ללימוד חנ"ג בביה"ס (לא תמיד יש אולמות ואם יש הם צפופים מאוד).

להמשך קריאה לחץ כאן

 

חיזוקים וגבולות. כתבה: רחלי צעיר

י' ילד בכתה ב, גדול וחזק, שמוציא אותי מדעתי, ולא רק אותי, אלא גם את כל צוות ההנהלה וצוות המורים. בעיותיו ההתנהגותיות חמורות ביותר, הוא מקלל, מרביץ, מרים כסאות, הופך שולחנות וכדומה... ילד שזקוק להרבה חיזוקים, אבל גם גבולות!

להמשך קריאה לחץ כאן

 

סיכום תקופת ההצמדה. מאת: הדס ליאני
במהלך ההצמדה למדתי רבות על עצמי, על המקצוע על בית הספר והמורים המנחים. הבחנתי כי רבות הן הדרכים לחוש סיפוק מן הלימוד, תחושת ההנאה והנעה האישית הינן תלויות כתה, שיעור, מצב נתון של מאפייני לומדים או אפילו מצב רוח אישי השורר בשעה זו או אחרת של היום והשבוע....
לפנינו סיכום ארוך ומקיף של תקופת ההצמדה

להמשך קריאה לחץ כאן


ניצני הניווט הספורטיבי
מאת: ירדן פירשט ומשה עזורה. מנחה להוראה: אורית רמתי. מנחה מקצועית (ניווט): ד"ר ורדה אינגלס
במהלך סדנת יישומי הוראה, נחשפנו ליחידת הוראה ייחודית בניווט ספורטיבי המותאמת ללימוד בגני הילדים. התלהבנו והחלטנו ללמדה כיחידת הוראה בכיתות א', במסגרת ההצמדה. ראינו ביחידה פוטנציאל להתנסות בהתמצאות במרחב, לטיפוח חשיבה, לעידוד פעילות אירובית ושיתופי פעולה בין התלמידים.

להמשך קריאה לחץ כאן
לקישור לסרטון המסכם את יחידת ההוראה לחץ כאן


מקומה של פעילות גופנית מותאמת בשיקום אדם עם לקות קוגניטיבית
מאת: ד"ר יעל אלמוסני
היעדים העיקריים בשיקום האדם הלוקה בשכלו הם התמודדות נאותה עם יכולת קוגניטיבית נמוכה וצמצום בעיות מוטוריות בסביבתו הטבעית. על התועלת שבפעילות ספורטיבית מותאמת בכתבה זו.

להמשך קריאה לחץ כאן


 

כלים לעבודת המורים לחינוך גופני


 

למידת הבנת המשחק

מאת: גרשון דקל
בקובץ זה משחקים ללימוד של הבנת המשחק וקבלת ההחלטות המהווים ציר מרכזי במודל דקל.

המשך קריאה לחץ כאן


 

הרהורים על הספורט והחיים

 

הרהור קצר על החיים לקראת המשחקים האולימפיים
מאת: ד"ר יצחק רם
בשלהי חודש יולי יפתחו המשחקים האולימפיים השלושים  של העידן המודרני  בלונדון שבבריטניה. יש בעובדה זו משום גירוי לחשיבה על נושאים ערכיים שונים העולים מן הרעיון האולימפי בכלל ומנושא התחרות הספורטיבית בפרט. על רעיון אחד כזה בכתבה הבאה.

לקריאה לחץ כאן
לתגובתה של ד"ר סימה זך לחץ כאן


 

 

עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה: ד"ר ורדה אינגלס
צוות עריכה: אורית רמתי ותמי רביב 
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק

 

 

 

 

מאמרים רלוונטים נוספים

הכשרתון 22

05/04/2012

קרא עוד

הכשרתון 24

14/06/2012

קרא עוד

הכשרתון 19

12/01/2012

קרא עוד

הכשרתון 20

05/02/2012

קרא עוד

הכשרתון 25

09/09/2012

קרא עוד

הכשרתון 23

13/05/2012

קרא עוד