מטרת המחקר היה להשוות תוצאות מבחני כושר של בנות ובנים בכתות ד' ו-ה'. המשתתפים היו 295 בנות ו-273 בנים מבתי ספר במדינת פנסילבניה בארה"ב. כל תלמיד נבחן פעם אחת בכתה ד' ופעם אחת בכתה ה', פחות או יותר באותה תקופה של השנה.
כפי שרואים בטבלה מספר 1,ההבדל הגדול ביותר בין הבנים לבנות היה בזמן של ריצה/הליכה למייל אחד (1609 מטר). למרות שגם הבנות התקדמו בממוצע בין שתי הכיתות, ההבדל התרחב מ-37 שניות ל-61 שניות. באחוזים, זמן הריצה של הבנים היווה 94.2 מזמן הריצה הבנות בכתה ד' ו-90.1 בכתה ה'. ממצא מעניין נוסף הוא שהבנות השיגו ממוצע טוב יותר במבחן הגמישות בכתה ד', אך בכתה ה' התהפכו היוצרות: הבנות ירדו בממוצע והבנים השיגו שיפור גדול ועברו במעט את ממוצע הבנות. במבחני הכוח (מבחן בטן, גמישות ולחיצת כף יד) לא נרשמו שינויים גדולים בין כתה ה' ל-ו'. הבנים היו טובים מעט מהבנות בקפיצה לרוחק מהמקום.
את ההבדלים בריצת מייל מיחסים החוקרים לעובדה שבמחקרים אחרים נמצא כי בנים פעילים יותר מבנות בגילאים אלה. מייל אחד הוא מרחק שלא כל הילדים בכתות ד' ו-ה' מסוגלים להשלים בריצה רצופה ויש להניח שרבים מהם הלכו בחלק מהדרך. במבחנים למרחקים קצרים יותר, כמו 600 מטר, ניתן לראות אולי הבדלים גדולים עוד יותר בין בנים לבנות. את הירידה של הבנות במבחני הגמישות מסבירים החוקרים בכך שהבנות החלו כבר את תקופת הגדילה המהירה שלהן ולכן איבדו מגמישותן.
מקור:
Flanagan, Shawn D, Dunn-Lewis, Courtenay, Hatfield, Disa L., Distefano, Lindsay J.,Fragala, Maren S., Shoap, Mark, Gotwald, Mary,Trail, John, Gomez, Ana L., Volek, Jeff S., Cortis, Cristina, Comstock, Brett A.,Hooper, David R., Szivak, Tunde K., Looney, David P. DuPont, William H., McDermott, Danielle M., Gaudiose, Michael C.. Kraemer, William J. Developmental Differences Between Boys and Girls Result in Sex-Specific Physical Fitness Changes From Fourth to Fifth Grade. Journal of Strength and Conditioning Research: Volume 29(1), January 2015, p 175–180.
יש לך שאלה למומחים של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.