דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שם השואל: חיה כהן | הקטגוריה: כושר גופני | תאריך: 09/01/2020

הכנת תלמידות לריצת 600 מטר

השאלה:

אשמח לקבל מידע והכוונה לשלבי הכנת תלמידות כתה ו ' לריצת 600 מ' לקראת תחרויות האתלטיקה.

התשובה:

ראשית, רצוי להכין את כל תלמידי הכיתה לריצה. ההכנה צריכה להיות לפי עקרון ההדרגה. מתחילים במאמץ קל יותר כמו ריצת 300 מטר וכל שבוע מעלים את המרחק בהדרגה או שמבקשים מהתלמידים לרוץ את המרחק עם הפסקות, לדוגמה: 3 פעמים 200 מטר, פעמיים 300 מטר וכדומה. יוצאים לריצה הבאה אחרי מנוחה של מספר דקות. לבקרה, אפשר לבדוק דופק למספר ילדים ולראות שלפני הריצה הבאה הוא כבר ירד ל-120 פעימות בדקה ומטה.
 לפי תוצאות הריצה של כל התלמידים בוחרים את התלמידים שהגיעו להישגים הטובים ביותר. תלמידים אלה יוכלו להמשיך לתרגל לקראת התחרות. התרגול יכול להיות דומה לזה שעברה כל הכיתה אבל בכל פעם משתדלים להעלות את ההישגים. לדוגמה, אם תלמידה רצה בהכנה שתי ריצות של 300 מטר, כל אחת מהן ב-1:15 דקה, היא תוכל לנסות בהמשך האימונים לרוץ פעמיים 300 מ' ב-1:10 דקות. אפשר לכלול בהכנה גם ריצות  רצופות בקצב יותר איטי של עד 1200 מטר בערך.
במקרים רבים, ילדים המצטיינים בריצת 600 מ' בכיתות ה'-ו' הם ילדים המשתתפים אחרי הצהריים באימונים בכדורגל, כדורסל, ג'ודו, שחייה, התעמלות, מחול וכו'. צריך לוודא כי העומס על הילדים ישתלב בעומס האימוני הכללי שלהם. אם לדוגמה יש לילדה משחק ליגה או אימון קשה אחרי הצהריים, לא רצוי שהיא תעשה אימון קשה גם בבוקר.
ברוב המקרים אין הבדל גדול בהישגי תלמידים מצטיינים בין בנות ובנים בכיתות ה' – ו'. לדוגמה, בבית ספר בו לימדתי לפני מספר שנים ההישג הטוב ביותר נקבע על ידי בן בכיתה ו' והיה 2:14  דקות וההישג השני בטיבו נקבע על ידי בת  בכיתה ה' והיה 2:23 דקות. 


יש לך שאלה למומחים של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.