דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יורם אהרוני | טכנולוגיה בחינוך גופני | 24/02/2018

פערים טכנולוגיים

 

פערים טכנולוגיים

לפני כחודש הייתי עם תלמידיי בחטיבת הביניים בתחרות אתלטיקה מחוזית של משרד החינוך שיועדה לבתי ספר שלא משתתפים בליגה של המועדונים הבית-ספריים. בתחרות זו מדידת הזמנים בריצות הייתה אוטומטית, כולל שימוש בצילום גמר. מדידת הזמנים הייתה "כמעט חוקית" מאחר שחסרו בה שני מרכיבים: לא נמדדה מהירות הרוח בריצות הקצרות והרצים זינקו בזינוק גבוה ללא שימוש באדני זינוק. כאשר הייתי בגיל חטיבת הביניים לפני כ-50  שנה (המושג חטיבת ביניים עדיין לא היה קיים בישראל...) השתתפתי כתלמיד בתחרות לכיתות ז'-ח' ושנה אחר כך בתחרות לכיתות ט'-יב'. מדידת הזמנים הייתה אז ידנית אבל  בריצות הקצרות רוב התלמידים בצעו זינוק נמוך ועשו שימוש באדני זינוק. סיכום הנקודות בתחרות השנה נעשה באמצעות תוכנה כלשהי אבל הדבר לא הביא לקיצור התחרות שהייתה אמורה להתחיל בשעה 9:30 בבוקר (התחילה בפועל קצת לפני השעה 10:00) והסתיימה אחרי השעה 15:30. מספר בתי הספר שהשתתפו לא היה גדול. אני לא יכול להגיד כמה השתתפו ומה היו תוצאות התלמידים מאחר שאלה לא נשלחו אליי ולא מצאתי תוצאות באתר התאחדות בתי הספר.  התחרויות עצמן נסתיימו שעה ארוכה לפני טקס הסיום ומספר בתי ספר בחרו לעזוב  ולא כיבדו את הטקס בנוכחותם. לפני כ-50 שנים השתתפו יותר בתי ספר בתחרות, סיכום הנקודות נעשה בצורה ידנית וההמתנה לטקס הייתה בדרך כלל קצרה יותר אם כי בשנה בה הייתי בכיתה ט' היו שלושה בתי ספר צמודים בראש והמורים דרשו ספירה חוזרת של הנקודות ולכן לא חולקו הפרסים הקבוצתיים באותו היום.  התחרות הזו הדגימה תופעה שניתן לכנותה פער טכנולוגיים: מצד אחד נעשה בה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אך בהיבטים אחרים המצב פחות טוב מאשר היה לפני עשרות שנים. לפעמים, בשלבים הראשונים של אימוץ טכנולוגיה חדשה יכולים להיווצר בהם הטכנולוגיה משבשת את הפעילות כפי שקרה במרתון לונדון בשנות התשעים כאשר רץ ותיק  קיבל מספר חזה עם ברקוד ( לפני השימוש בטכנולגיית הצ'יפים) ביקש להחליף את המספר לכזה שידרג אותו כרץ ותיק  ונשלח אליו מספר חדש. ביום המרוץ השתמש הרץ בטעות במספר המקורי מה שגרם למערכת מדידת הזמנים בסיום להשתגע כי המספר הזה היה מחוק אצלה והיא לא ידעה להתגבר על המצב.

השבוע קיימנו בחטיבת הביניים שלנו יום ספורט בו שפטו המורים לחינוך גופני ותלמידי  החטיבה העליונה הלומדים במגמת חינוך גופני עיוני. ביום הספורט התחרו התלמידים ב-9 מקצועות : ריצת 60 מטר, ריצת 200 מטר, קפיצה לרוחק, קפיצה לגובה, זריקת כדוריד למרחק, קפיצה בדלגית 30 שניות, ריצת 4X10 מטר, קליעה לסל ומרוץ שליחים 4X50 מטר. בסיכום הקבוצתי נכללו עוד שני מקצועות שנערכו לפני יום הספורט: ריצת 800 מטר וחידון ספורט כיתתי  לציון 70 שנות המדינה.  הדרוג הקבוצתי נקבע  לפי המיקומים של הכיתות במקצועות השונים. נלקחו בחשבון 8 התוצאות הטובות של הבנות ו-8 התוצאות הטובות של הבנים בכל  כיתה, במקצעות השונים. כדי לערוך את הסיכום הקלדתי למחרת יום הספורט את כל התוצאות האישיות בטבלת וורד ( היה לי יום חופשי מהוראה באותו היום). לאחר מכן באמצעות מיון הטבלאות של וורד מצאתי את השמונה הטובים בכל כיתה (וגם את שלושת התוצאות הטובות בכל מקצוע לצורך טקס הענקת המדליות) ועשיתי ממוצע  של 8 התוצאות הטובות באמצעות מחשבון (הייתי צריך לשם כך להקליד שוב את שמונה התוצאות הטובות). לקינוח ערכתי גם סיכום נקודות אישיות בקרב-6 במקצועות האתלטיקה לפי טבלאות שהכנתי  באמצעות כלי להכנת טבלאות ניקוד שפיתחו המרצות במכללה האקדמית בוינגייט, ד"ר אורלי פוקס וד"ר מיכל ארנון. לצורך הכנת הטבלאות אספתי נתונים על הישגי התלמידים בימי הספורט בשנים הקודמות, חישבתי ממוצעים וסטיות תקן ופעלתי בהמשך לפי הוראות הכנת הטבלה שבקישור המצורף.

 סיכום הנקודות דרש ממני עבודה רבה וללא ספק קיימים לכך אמצעים מתקדמים יותר. כבר כאשר התחלתי לעבוד בהוראה, לפני  35 שנה פניתי לאחראי על המחשבים בבית הספר בשאלה אם ניתן יהיה להסתייע בתוכנה כלשהי כדי לערוך סיכום נקודות ממוחשב וגם מהיר אך הוא השיב לי כי אין בידו תוכנה כזו.  פעולת סיכום הנקודות דורשת גם פענוח כתב יד בטפסי השיפוט וזו לא תמיד משימה פשוטה.  אני רוצה שבכל תחנה יהיה לשופטים מסופון בו הם יקלידו את התוצאות שיועברו אחר כך למחשב מרכזי שבו תהיה תוכנה שתעשה את חישוב הנקודות.

כאשר מזכירים שילוב טכנולוגיה בחינוך גופני חושבים בדרך כלל על שימוש בטלפונים סלולריים.   השימושים שאני עושה בטלפון הסלולרי לצורכי הוראה הם מעטים: א) מחשבון. לדוגמה, כאשר תלמיד רוצה לדעת באיזה קצב הוא צריך לרוץ מרחק מסוים אם ברצונו להגיע להישג המבוקש. קוריוז קטן: תלמיד שלי מדד לתלמיד אחר מהירות ריצת 60 מטר באמצעות יישומון (אפליקציה) בו הוא משתמש להערכת הקצב באימוני הריצה שלו. הסברתי לתלמיד כי הרבה יותר פשוט לדעת את המהירות על ידי מדידת זמן הריצה. אם לדוגמה התלמיד רץ 60 מטר ב-8.0 שניות הרי שמהירותו הממוצעת הייתה  7.5 מטר בשנייה והכפלת התוצאה ב-3.6  מראה כי המהירות הממוצעת הייתה 27.0 קמ"ש. היישומון נתן ערך נמוך בהרבה ( כ-21 קמ"ש) כי הוא פשוט לא מיועד למדידת מהירות בריצה קצרה; ב) באמצעות ווטסאפ המורים מתאמים שימוש במתקני הספורט השונים; ג) כאשר  אנחנו יוצאים להליכה/ריצה מדי פעם אני מודד את המרחק שאנחנו עוברים באמצעות יישומון. ד) תיעוד באמצעות המצלמה. ה)   בעבר, התלמידים היו מבצעים את מבחן ביפ באמצעות אותות קוליים שהיו מושמעים להם מתקליטור. היום אני משתמש בטלפון למטרה זו. בשיעורים בחדר כושר אני מרשה לתלמידים להשמיע מוסיקה ברמקול השמורה בטלפונים שלהם.  אני לא חובב ריצה עם מוזיקה אבל אם תלמידים מתעקשים על כך אני נוטה לאפשר זאת להם. העיקר שירוצו!

בבתי הספר בהם אני עובד המורים מעדיפים לנצל את התקציב הקטן לרכישת ציוד ספורט לקניית ציוד  רגיל שיוכל לשמש את התלמידים בשיעורים: כדורים, מחבטים, דלגיות, קונוסים וכיוצא באלה. רכישת  אמצעים טכנולוגיים  שהיו יכולים לעזור לנו ביום הספורט היא לא בעדיפות גבוהה אבל אולי כדאי  שתהיה אפשרות  לשכור אמצעים כאלה. אותם דברים אמורים למשל על קיום מרוץ בית ספרי בו ימדדו הזמנים באמצעות שבבים )צ'יפים).

לפני כ-15 שני הצליח סוחר זריז לגרום לנו לרכוש כמה שעוני דופק לבית הספר. לא היה להם שימוש רב ולפעמים הם אפילו בלבלו את התלמידים. אחד התלמידים, שהיה רץ כל יום לבית הספר מהישוב בו הוא גר, מרחק כמה קילומטרים, קיבל מאתנו בהשאלה שעון דופק. הוא היה פונה אלינו בשאלות כמו:" אתמול רצתי, הרגשתי טוב והדופק שלי היה 140 והיום רצתי שוב והדופק שלי היה 150, מה הסיבה?..." אמרנו לו שאם הוא מרגיש טוב, הדופק לא צריך להדאיג אותו.

שעון

 האמצעי הטכנולוגי העיקרי בו אני משתמש כמעט מדי יום בשיעורים הוא שעון יד עם זיכרון בסטופר. שעון כזה העולה כ-300 שקל הוא כלי עזר חשוב בעבודתי  כבר למעלה מ-25 שנים. הסוללה שלש שעון כזה מחזיקה מעמד מספר שנים וכאשר היא נגמרת אני בדרך כלל קונה שעון חדש ולצערי בשנים האחרונות קשה יותר ויותר למצוא שעונים כאלה ובכמה חנויות כבר אמרו לי שאין בכלל שעונים כאלה.  אני קורא לא מעט על מאמנים הזונחים את האימונים לפי דופק שהיו מאד פופולאריים לפני כ-20 שנים וחוזרים למקורות: אימונים לפי מרחק וזמן. השעונים והיישומונים המצוידים ב-GPS   מאפשרים מדידה מדויקת למדי של מרחק הריצה והשימוש במדידת הדופק הופך למשני.  הסיבה העיקרית לכך היא כנראה שלרוץ מרחק מסוים בזמן מתוכנן  זה הרבה יותר פשוט מאשר לרוץ את אותו המרחק בדופק מתוכנן.

 טכנולוגיות חדשות בתחום האימון הגופני נוצרות בדרך כלל עבור מתאמנים בודדים והמפתחים שלהן לא  את החינוך הגופני והספורט בבתי הספר כיעד שלהן. לא כל חידוש המופיע בשוק צריך לרוץ ולאמץ.  הטכנולוגיות החדשות לא רק מעודדות פעילות גופנית אלא גם ואולי אפילו יותר, גורמות לבני הנוער לעסוק פחות בפעילות גופנית ולכן צריך לבחון בזהירות מה מתאים לנו.

 

אני מצרף כמה מהטבלאות שהכנתי לסיכום יום הספורט, ללא שמות התלמידים.

ממוצעים שכבתיים ביום ספורט בחטיבת הביניים

מקצוע

 

ז' בנים

ז' בנות

ח' בנים

ח' בנות

ט' בנים

ט' בנות

כל הבנים

כל הבנות

4X10 מטר

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

41

25

29

18

35

28

105

71

ממוצע

11.20

11.24

10.46

11.14

10.21

11.23

10.66

11.21

קפיצה בדלגית 30 ש'

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

40

29

28

20

36

26

104

75

ממוצע

39.0

45.8

49.3

52.6

49.7

56.9

45.5

51.4

ריצת 60 מ' (שניות)

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

38

35

34

32

37

28

109

92

ממוצע

11.00

11.04

9.65

10.43

9.06

10.54

9.92

10.69

ריצת 200 מ' (שניות)

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

43

23

38

27

35

25

116

75

ממוצע

44.18

43.55

35.83

40.98

33.42

41.45

38.20

41.93

קפיצה לרוחק (מטר)

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

38

36

40

33

34

22

112

91

ממוצע

2.89

2.40

3.40

2.86

3.90

2.86

3.38

268

קפיצה לגובה (מטר)

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

32

26

29

22

22

20

83

38

ממוצע

1.08

1.04

1.16

1.09

1.27

1.09

1.16

1.07

ריצת 800 מטר (דקות ושניות)

מספר בנים/בנות

62

62

59

64

54

61

175

187

מספר משתתפים/ות

58

35

47

50

51

41

156

126

ממוצע

4:13

4:34

3:47

5:03

3:44

5:18

3:56

5:00

זריקת כדוריד (מטר)

מספר משתתפים

35

41

39

37

38

32

112

110

ממוצע

17.26

11.66

18.20

13.32

19.46

14.16

18.33

12.95

 

טבלת תוצאות אישיות של התלמידים באחת הכיתות

שם התלמיד

4X10

דלגית

זריקת כדוריד

60

200

רוחק

גובה

800 בשניות

800

 

9.9

47

19.60

10.0

38.2

3.44

1.10

199.8

3:19.8

 

9.7

27

22.30

8.7

30.1

4.14

1.30

166.4

2:46.4

     

-

       

328.1

5:28.1

 

11.0

41

13.20

12.0

45.0

2.48

0.95

248.9

4:08.9

 

11.5

34

16.60

12.1

54.4

 

1.10

319

5:14.0

 

11.1

20

12.50

10.9

   

0.95

208.9

3:28.9

 

11.5

34

20.10

11.5

50.1

2.13

1.10

308.1

5:08.1

 

10.6

46

19.10

10.3

46.6

2.70

1.20

223.8

3:43.8

     

-

           
     

-

   

2.21

 

377.3

6:17.3

     

-

       

202.8

3:22.8

 

10.8

63

13.00

10.5

39.5

2.90

0.95

205.3

3:25.3

 

10.5

33

14.50

9.5

34.2

3.25

1.10

182.9

3:02.9

 

11.4

44

20.90

10.8

44.5

 

1.05

265.4

4:25.4

 

12.8

21

12.65

13.6

53.1

2.67

+

270.4

4:30.4

 

11.3

30

 

10.8

39.5

2.24

1.00

229.7

3:49.7

 

11.3

25

 

11.0

39.5

3.07

1.15

   
 
טבלת דרוג בקרב-6 במקצועות האתלטיקה ביום הספורט

 

שם התלמיד

כדוריד

60

200

רוחק

גובה

800

נקודות

1

 

19.80

48

7.6

90

27.6

89

5.78

104

1.45

74

2:44

85

490

2

 

27.40

63

8.4

76

30.2

77

4.80

80

1.40

69

2:36

90

455

3

 

20.40

49

7.9

85

30.4

76

4.68

77

1.65

94

3:06

72

453

4

 

22.00

52

8.3

77

31.6

70

4.48

72

1.35

64

3:08

70

405

4

 

22.30

53

8.7

70

30.1

77

4.14

63

1.30

59

2:46

83

405

6

 

14.90

38

8.1

81

30.4

76

4.30

67

1.25

54

2:40

87

403

7

 

22.60

53

7.9

85

30.5

75

4.31

67

1.40

69

3:40

50

399

8

 

25.00

58

8.8

68

31.2

72

4.30

67

1.20

49

2:56

77

391

9

 

22.80

54

8.2

79

29.7

79

3.05

36

1.35

64

3:03

72

384

10

 

20.30

49

8.9

67

31.2

72

4.30

67

1.35

64

3:24

60

379

 

טבלת ניקוד לבנים בחטיבת ביניים שהוכנה לפי נתוני הישגי התלמידים בשנים הקודמות

ניקוד

ריצת 800

ריצת 200 מ'

ריצת 60 מ'

קפיצה לרוחק

קפיצה לגובה

הדיפת כדור ברזל 3 ק"ג

זריקת כדוריד

100

2:20

25.2

7.0

5.60

1.71

13.45

45.72

99

2:21

25.4

7.1

5.56

1.70

13.32

45.22

98

2:23

25.6

 

5.52

1.69

13.18

44.72

97

2:24

25.8

7.2

5.48

1.68

13.05

44.22

96

2:26

26.0

7.3

5.44

1.67

12.91

43.72

95

2:28

26.3

 

5.40

1.66

12.78

43.22

94

2:29

26.5

7.4

5.36

1.65

12.64

42.72

93

2:31

26.7

 

5.32

1.64

12.51

42.22

92

2:32

26.9

7.5

5.28

1.63

12.37

41.72

91

2:34

27.1

 

5.24

1.62

12.24

41.22

90

2:36

27.4

7.6

5.20

1.61

12.10

40.72

89

2:37

27.6

 

5.16

1.60

11.97

40.22

88

2:39

27.8

7.7

5.12

1.59

11.83

39.72

87

2:40

28.0

 

5.08

1.58

11.70

39.22

86

2:42

28.2

7.8

5.04

1.57

11.56

38.72

85

2:44

28.4

7.9

5.00

1.56

11.43

38.22

84

2:45

28.7

 

4.96

1.55

11.29

37.72

83

2:47

28.9

8.0

4.92

1.54

11.16

37.22

82

2:48

29.1

 

4.88

1.53

11.02

36.72

81

2:50

29.3

8.1

4.84

1.52

10.89

36.22

80

2:52

29.5

 

4.80

1.51

10.75

35.72

79

2:53

29.8

8.2

4.76

1.50

10.62

35.22

78

2:55

30.0

 

4.72

1.49

10.48

34.72

77

2:56

30.2

8.3

4.68

1.48

10.35

34.22

76

2:58

30.4

8.4

4.64

1.47

10.21

33.72

75

3:00

30.6

 

4.60

1.46

10.08

33.22

74

3:01

30.9

8.5

4.56

1.45

9.94

32.72

73

3:03

31.1

 

4.52

1.44

9.81

32.22

72

3:04

31.3

8.6

4.48

1.43

9.67

31.72

71

3:06

31.5

 

4.44

1.42

9.54

31.22

70

3:08

31.7

8.7

4.40

1.41

9.40

30.72

69

3:09

32.0

 

4.36

1.40

9.27

30.22

68

3:11

32.2

8.8

4.32

1.39

9.13

29.72

67

3:12

32.4

8.9

4.28

1.38

9.00

29.22

66

3:14

32.6

 

4.24

1.37

8.86

28.72

65

3:16

32.8

9.0

4.20

1.36

8.73

28.22

64

3:17

33.1

 

4.16

1.35

8.59

27.72

63

3:19

33.3

9.1

4.12

1.34

8.46

27.22

62

3:20

33.5

 

4.08

1.33

8.32

26.72

61

3:22

33.7

9.2

4.04

1.32

8.19

26.22

60

3:24

33.9

9.2

4.00

1.31

8.05

25.72

59

3:25

34.1

9.3

3.96

1.30

7.92

25.22

58

3:27

34.4

 

3.92

1.29

7.78

24.72

57

3:28

34.6

9.4

3.88

1.28

7.65

24.22

56

3:30

34.8

9.5

3.84

1.27

7.51

23.72

55

3:32

35.0

 

3.80

1.26

7.38

23.22

54

3:33

35.2

9.6

3.76

1.25

7.24

22.72

53

3:35

35.5

 

3.72

1.24

7.11

22.22

52

3:36

35.7

9.7

3.68

1.23

6.97

21.72

51

3:38

35.9

 

3.64

1.22

6.84

21.22

50

3:40

36.1

9.8

3.60

1.21

6.70

20.72

49

3:41

36.3

 

3.56

1.20

6.57

20.22

48

3:43

36.6

9.9

3.52

1.19

6.43

19.72

47

3:44

36.8

10.0

3.48

1.18

6.30

19.22

46

3:46

37.0

 

3.44

1.17

6.16

18.72

45

3:48

37.2

10.1

3.40

1.16

6.03

18.22

44

3:49

37.4

 

3.36

1.15

5.89

17.72

43

3:51

37.7

10.2

3.32

1.14

5.76

17.22

42

3:52

37.9

 

3.28

1.13

5.62

16.72

41

3:54

38.1

10.3

3.24

1.12

5.49

16.22

40

3:56

38.3

 

3.20

1.11

5.46

15.72

 

טבלת ניקוד לבנות בחטיבת ביניים שהוכנה לפי נתוני הישגי התלמידות  בשנים הקודמות

ניקוד

ריצת 800 מ' בשניות

ריצת 800 מ' בדקות ושניות

ריצת 200 מ'

ריצת 60 מ'

קפיצה לרוחק

קפיצה לגובה

הדיפת כדור ברזל 2 ק"ג

זריקת כדוריד

100

159

2:39

29.7

8.0

4.87

1.39

12.30

36.16

99

162

2:42

30.0

8.0

4.84

1.38

12.16

35.73

98

164

2:44

30.2

8.1

4.80

1.37

12.01

35.31

97

167

2;47

30.5

8.1

4.77

1.36

11.87

34.88

96

169

2:49

30.8

8.2

4.73

1.36

11.73

34.46

95

172

2:52

31.0

8.3

4.70

1.35

11.59

34.04

94

174

2:54

31.3

8.3

4.66

1.34

11.44

33.61

93

177

2:57

31.6

8.4

4.63

1.33

11.30

33.19

92

179

2;59

31.8

8.4

4.59

1.33

11.16

32.77

91

182

3:02

32.1

8.5

4.56

1.32

11.01

32.34

90

185

3:05

32.4

8.6

4.52

1.31

10.87

31.92

89

187

3:07

32.6

8.6

4.49

1.30

10.73

31.50

88

190

3:10

32.9

8.7

4.45

1.30

10.58

31.07

87

192

3:12

33.1

8.7

4.42

1.29

10.44

30.65

86

195

3:15

33.4

8.8

4.38

1.28

10.30

30.23

85

197

3:17

33.7

8.9

4.35

1.27

10.16

29.80

84

200

3:20

33.9

8.9

4.31

1.27

10.01

29.38

83

202

3:22

34.2

9.0

4.28

1.26

9.87

28.96

82

205

3:25

34.5

9.0

4.24

1.25

9.73

28.53

81

207

3:27

34.7

9.1

4.21

1.24

9.58

28.11

80

210

3:30

35.0

9.2

4.17

1.24

9.44

27.69

79

213

3:33

35.3

9.2

4.14

1.23

9.30

27.26

78

215

3:35

35.5

9.3

4.10

1.22

9.15

26.84

77

218

3:38

35.8

9.3

4.07

1.21

9.01

26.41

76

220

3:40

36.1

9.4

4.03

1.21

8.87

25.99

75

223

3;43

36.3

9.5

4.00

1.20

8.73

25.57

74

225

3:45

36.6

9.5

3.96

1.19

8.58

25.14

73

228

3:48

36.9

9.6

3.93

1.18

8.44

24.72

72

230

3:50

37.1

9.6

3.89

1.18

8.30

24.30

71

233

3:53

37.4

9.7

3.86

1.17

8.15

23.87

70

236

3:56

37.7

9.8

3.82

1.16

8.01

23.45

69

238

3:58

37.9

9.8

3.79

1.15

7.87

23.03

68

241

4;01

38.2

9.9

3.75

1.15

7.72

22.60

67

243

4;03

38.4

9.9

3.72

1.14

7.58

22.18

66

246

4:06

38.7

10.0

3.68

1.13

7.44

21.76

65

248

4:08

39.0

10.1

3.65

1.12

7.30

21.33

64

251

4:11

39.2

10.1

3.61

1.12

7.15

20.91

63

253

4;13

39.5

10.2

3.58

1.11

7.01

20.49

62

256

4:16

39.8

10.2

3.54

1.10

6.87

20.06

61

258

4:18

40.0

10.3

3.51

1.09

6.72

19.64

60

261

4:21

40.3

10.4

3.47

1.09

6.58

19.22

59

264

4:24

40.6

10.4

3.44

1.08

6.44

18.79

58

266

4:26

40.8

10.5

3.40

1.07

6.29

18.37

57

269

4:29

41.1

10.5

3.37

1.06

6.15

17.94

56

271

4:31

41.4

10.6

3.33

1.06

6.01

17.52

55

274

4:34

41.6

10.7

3.30

1.05

5.87

17.10

54

276

4;36

41.9

10.7

3.26

1.04

5.72

16.67

53

279

4:39

42.2

10.8

3.23

1.03

5.58

16.25

52

281

4:41

42.4

10.8

3.19

1.03

5.44

15.83

51

284

4:44

42.7

10.9

3.16

1.02

5.29

15.40

50

287

4:47

43.0

11.0

3.12

1.01

5.15

14.98

49

289

4:49

43.2

11.0

3.09

1.00

5.01

14.56

48

292

4:52

43.5

11.1

3.05

1.00

4.86

14.13

47

294

4:54

43.7

11.1

3.02

0.99

4.72

13.71

46

297

4:57

44.0

11.2

2.98

0.98

4.58

13.29

45

299

4:59

44.3

11.3

2.95

0.97

4.44

12.86

44

302

5:02

44.5

11.3

2.91

0.97

4.29

12.44

43

304

5:02

44.8

11.4

2.88

0.96

4.15

12.02

42

307

5:07

45.1

11.4

2.84

0.95

4.01

11.59

41

309

5:09

45.3

11.5

2.81

0.94

3.86

11.17

40

312

5:12

45.6

11.6

2.77

0.94

3.72

10.75

 

קישור:

 מיכל ארנון ואורלי פוקס - טבלת הישג - כלי להערכת הישגים ומתן ציונים בחינוך גופני. הכשרתון 25. המכללה האקדמית בוינגייט,


יש לך שאלה למומחים של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט (קמפוס וינגייט)? אין צורך להתבייש, רק ללחוץ כאן.