- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
מטרה
|
אמצעי
|
תרגילים
|
---|---|---|
שיפור הבנת עולם והבנה של סיטואציה
|
הסבר של סיבה ותוצאה.
תרגול סיטואציות.
|
- להסביר: דרבנת ולכן הסוס הלך.
- יצירת סיטואציות חברתיות עם הצוות (איך נפגשים, איך מזמינים למשחק וכו').
- לתת לילד ללמד את המוביל משחק (סיטואציה מופשטת).
|
שיפור תקשורת מילולית
|
רכישת שפה.
בניית משפטים.
שימוש פרקטי בשפה.
דיבור בגוף ראשון
כללי שיח
|
כדי שהסוס ירוץ צריך לומר "דיו". לדרוש שיענה לשאלתכם ב"כן". בהמשך- מילים נוספות.
כשיש דיבור חד מילי, או דו מילי לעבוד על משפטים ארוכים יותר "אני רוצה לרוץ"...
לא לאפשר אקולליה, לדרוש משפט / מילה רלוונטיים.
לתרגל: לתת מטלה ולשאול "מה עשית"?
"נגעתי בסוס", "הרמתי ידיים" וכו'.
מה עושים ואומרים כשנפגשים, כשמשחקים...
|
שיפור תקשורת לא מילולית
|
קשר עין
שימוש בג'סטות
לוח תקשורת
|
מסירות בכדור
לתת כיף
להנהן, להניד בראש, להצביע.
להתאים באופן אישי, או להשתמש בלוח של הילד מהבית.
|
מילוי מטלות פשוטות
|
|
להשחיל חישוק, לעצור את הסוס, לשים ידיים על הראש וכו'.
|
התמודדות עם גבולות ומסגרת
|
|
להקפיד על כללי הבטיחות מהשיעור הראשון! להציב גבולות ולא לפחד לעשות סנקציה, אם צריך.
|
רכישת מיומנויות רכיבה
|
|
אין סיבה שאוטיסטים עם תפקוד גבוה ומפגרים עם פיגור קל לא ירכבו באופן עצמאי. ללמד טרוט וקנטר את מי שמסוגל.
|