- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
מורים ומדריכים יקרים
קושי
|
אמצעי
|
תרגיל
|
אין שפה בכלל (אוטיזם / פיגור).
|
הקניית מילה ראשונה.
|
להשתמש בתנועת הסוס כמוטיבציה לדיבור. להתעקש על מילה כדי ללכת / לרוץ. לקבל בהתחלה גם הברה או צליל דומה.
|
שימוש לא פרקטי בשפה (אקולליה).
|
|
לא לקבל אקולליה. לדרוש דיבור פרקטי.
|
משפט חד-מילי, דו–מילי.
|
|
לדרוש משפטים עם מילה אחת יותר ממה שמסוגל ולתרגל.
לדרוש משפטים תקניים בעברית.
|
מודעות פונולוגית לקויה
|
|
משחקי חריזה, צליל פותח, צליל סוגר.
אפשר יחד עם מסירות בכדור.
|
אוצר מילים דל
|
שיום
|
לשיים חפצים / מה שרואים בטיול, צבעים, אברי גוף, צדדים, חושים.
לא לקבל מילים כמו "זה", "שם", "כזה". לדרוש לשיים ולדבר בעברית תקינה.
הכללה- להפוך מן הפרט אל הקבוצה.
|
גמגום
|
להקשיב בסבלנות בלי להאיץ.
לשפר דימוי עצמי.
|
להתייחס ולהקשיב לגמגום כמו לדיבור רגיל. כשלא מתאים לדבר – להפסיק אותו.
|
מלמול, דיבור מהיר ולא ברור.
|
לא להתייחס כל הזמן לשפה.
לשפר דימוי עצמי.
|
משחק "סוס מלוח" מרחוק. (צריך לדבר בקול ובברור).
לענות על שאלות הקשורות לרכיבה מרחוק.
|