רוני לידור, גרשון טננבאום
חוקרים ואנשי שדה בפסיכולוגיה של הספורט (כגון: Tenenbaum & Bar-Eli, 1992; Smith, 1988; Bryan, 1987) ובחינוך גופני (Boyce, 1992) ממליצים לערוך מחקר על נבדק יחיד כדי לאסוף מידע על התנהגות האדם במצבים מיוחדים, הדורשים הסתכלות מעמיקה ושיטות טיפול ייחודיות. לאחרונה, רבו הדיווחים על מחקרים מסוג זה עקב שתי סיבות עיקריות. האחת, באמצעות המחקר על היחיד ניתן לספק פתרונות מיידיים לבעיות המתעוררות אצל ספורטאים, והשנייה, בזמן המחקר על היחיד ניתן להשתמש ביעילות בידע, שהצטבר אצל העובדים בשטח, כמו למשל אצל המאמנים.
לקריאת המאמר המלא