דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

| | 11/03/2012

הכשרתון 21

14.3.12
כ' באדר תשע"ב
 
 
 

כלים לעבודת המורים לחינוך גופני או - העשרת ידע התוכן

כדרורים ממגרש הכדורסל – חלק ראשון

מאת: ענת דרייגור
לעיתים קרובות בעת הוראת הכדורסל בבית הספר, אנו נתקלים במחלוקות בין הילדים לפני האימון, במהלך האימון ובמשחק. כאן נמדדת יכולתם של המאמנים והמורים להתמודד עם מצבים מיוחדים אלו, וליצור אקלים חיובי המקל על יישום לימוד ותרגול מקצועי בכדורסל. הטבלה המצורפת מציגה מצבים נפוצים העולים ממגרש הכדורסל, וגם הצעות לפעולות יצירתיות וחינוכיות עבור מורים ומאמנים.
לצפייה בטבלה לחצו כאן

 

כיצד נעשיר את אוצר התרגילים שלנו

מאת: ד"ר ורדה אינגלס
אחת הדרכים ליצור עניין, אתגר והנאה בשיעורי חינוך גופני היא לגוון. ניתן לגוון בנושאי השיעור, בתרגילי ההכנה, בתרגילי העזר, בדרכי הערכה, העידוד ועוד. שימוש בעקרונות תנועתיים ועקרונות ביומכניים יעזרו לגוון בתרגילים ולהעשיר את אוצר תרגילי המתיחה והחיזוק שהמורים נזקקים להם בכל שיעור.
לצפייה בעקרונות לחצו כאן

 

 

גישות בהוראה

הוראת כדורסל בגישת הבנת המשחק – שילוב בין למידת טכניקת מיומנויות ומשחקונים קטנים

מאת: גרשון דקל
מורי הכדורסל במכללה האקדמית בוינגייט מקדמים את גישת ההוראה לפיה – הבנת מהלכי המשחק עומדת במרכז תהליך הלמידה והיא נועדה לתת לילד את הכלים לביצוע של מהלכי המשחק. תהליך למידת הטקטיקה יתבצע במשחק הקטן בסל אחד בקבוצות קטנות ובהמשך יבוא תרגול המשחק הגדול בשני הסלים.  סגנון הוראת הכדורסל מוצג ב"מודל דקל להבנת המשחק" המציב את הבנת מהלכי המשחק וקבלת החלטות במרכז תהליך ההוראה והאימון.
להמשך הקריאה ולפירוט המשחקונים לחצו כאן

 

 

משחקי תנועה בקבוצות

 
מחניים – "שטח מת"
מאת: אודי כספי
משחק המחניים המוכר והידוע מקבל ואריציות נוספות, מעניינות ומגוונות. שינויים במבנה המגרש והוספת כדור משנים את אופי הפעילות.
לעיון במשחק לחצו כאן

 
כדורגל טבעות
מאת: שולה זיו
המשחק מבוסס על שתי קבוצות המתוחמות במגרשן ומהווה משחק מכין למשחקי כדור רבים שכן באופיו דורש תפישה מרחבית ושיתוף פעולה.
לתיאור המשחק לחצו כאן

 
תופסת ספגטי
מאת: יהודית הדרי
לפניכם משחק הדומה למשחקים מוכרים כמו "תפסוני" אך דורש מיומנות חדשה.
הכנסו לקישור ותופתעו.
לתיאור המשחק לחצו כאן

 

מהנעשה במכללה ובהכשרה להוראה

קורס: "הספורט כמגשר בין תרבויות – מחקר מודרך"
מאת: ד"ר מיכל ארנון
ד"ר מיכל ארנון מסכמת התנסות ראשונית בהוראת הקורס שבמהלכו הכיתה כקבוצה למדה את כל שלבי המחקר המדעי והסטודנטים ישמו את שלמדו בקורסים: מבוא למחקר וסטטיסטיקה. תחום המחקר שנבחר הוא "הספורט כמגשר בין תרבויות".
לקריאת הכתבה לחצו כאן


סמסטר א' – סיכום הפעילות הלימודית והמעשית של תלמידי שנה ג'
מאת: ד"ר איציק רם
הוראה, כידוע, והוראת חינוך גופני על אחת כמה וכמה, מוגדרת כמקצוע פרקטי. הווה אומר מקצוע המורכב משלושה רכיבים: עיון (תיאוריה), חשיבה דידקטית (הפעלת עקרונות המתודיקה בתכנון השיעורים) והפקה (הוצאת השיעור מן הכוח אל הפועל על ידי שימוש במיומנויות ההוראה השונות). לפיכך, אתאר להלן את מעשינו עד כה בשלושת התחומים במסגרת תהליכי ההכשרה שאנו אמונים עליהם.
להמשך הכתבה לחצו כאן


 

קונגרס וינגייט השני 18-15 במרץ

קונגרס וינגייט הוא כנס בינלאומי המתקיים אחת לשנתיים. אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס ולשמוע את החידושים בתחום החינוך הגופני והספורט. כל המורים המאמנים והסטאז'רים של המכללה מוזמנים. למעשה, רשמנו את כולכם מראש כאורחינו. אנו פונים לכל אחד ואחת מכם להגיע ולהשתתף. בימי חמישי ושישי יתקיימו מושבים בחינוך גופני. מצפים לראותכם עימנו.
לתכנית הכנס לחצו כאן
לתכנית המושבים בחינוך הגופני לחצו כאן


  עורכת: ד"ר סימה זך
עורכת משנה ד"ר ורדה אינגלס 
צוות עריכה: אורית רמתי ותמי רביב
גרפיקה: שלי שלום
אחראית תחום תקשוב ואינטרנט: מאיה ביאליק
   
 

 

מאמרים רלוונטים נוספים

הכשרתון 19

12/01/2012

קרא עוד

הכשרתון 21

11/03/2012

קרא עוד

הכשרתון 20

05/02/2012

קרא עוד

הכשרתון 25

09/09/2012

קרא עוד

הכשרתון 24

14/06/2012

קרא עוד

הכשרתון 28

11/12/2012

קרא עוד