| | 15/05/2011
חינוך גופני בבתי הספר - כיתות ג'-ו'
כתבה: חגית דיסקין, מורה להתעמלות ומנחה להוראה במסלול היסודי
ענף ההתעמלות מוכר לכולנו כבעל תכנים פרטניים טהורים.
מחד, חבויה בעצם הגדרת התכנים הזו, האחריות לביצוע אישי מיטבי, וחוסר האפשרות לסמוך על אחר שיעשה את העבודה/ההצלחה בעבורי.
מאידך, חסרה ההתעמלות את קסמם של הענפים הקבוצתיים, שמחת ה"ביחד" והיתרונות העולים מתהליכים שקורים בלבה של קבוצת ספורט.
ביחידה שלפניכם ניסיתי לאמץ דרך הוראה שונה מזו המקובלת בענף. מניסיון העבר למדתי כי הוראת ההתעמלות בדרכים שיתופיות (ויש אופציות רבות כאלו), מאפשרת לתלמידים לרכוש את המיומנויות הנדרשות, תוך כדי עבודת צוות נעימה ותומכת.
בנוסף, עצם קיומם של שיקולי דעת קבוצתיים, מסייעת להפחית את הלחץ להישג האישי והופכת את הלמידה לחווייתית, בבחינת "אחד בשביל כולם - כולם בשביל כל אחד"
בהנחיה נכונה נשיג בהוראה כזו יותר בכל התחומים.
בהצלחה ובכיף למשתמשים!