| | 21/07/2010
תוכנית לקידום כושר גופני בקרב תלמידות תיכון, באמצעות סביבת למידה מתוקשבת Moodle
תמי רביב, מורה לחנ"ג, בית הספר הריאלי, בית בירם, חיפה
במסגרת שיעורי החינוך הגופני לבנות בכתות יא'-יב', התלמידות נדרשות להשתתף בשיעורי כושר גופני שבסיומם מבחני חובה.
התלמידות פעלו בשיעורים על-פי תוכנית כתובה, המתבססת על דיווח עצמי ועל התקדמות אישית. בסיום כל שיעור היה עליהן לדווח בכתב על ההספק שלהן מתוך התוכנית.
התלמידות קיימו שלושה מבדקים: מבדקי קדם בתחילת התוכנית, לאחר 10 שיעורים, ובסיומה, בתום 16 שיעורים. לאחר מבדקי הקדם, כל תלמידה רשמה לעצמה מטרות אישיות לסיום התוכנית.
במהלך התוכנית התלמידות למדו על מושגים בסיסיים בכושר גופני, על הקשר שבין כושר גופני לבריאות, ובעיקר על תרומה של פעילות סבולת לב-ריאה וחיזוק שרירים לבריאות.
התלמידות קיבלו עידוד לקיים פעילות עצמית מחוץ למסגרת שיעורי החינוך הגופני.
בתום התוכנית, התלמידות נרשמו לסביבת למידה – Moodle בנושא כושר גופני.
בתוך סביבת הלמידה היה על התלמידות לענות על שאלון לסיכום יחידת ההוראה בכושר גופני. הן סיכמו וחישבו את תוצאת מבדק הכושר והיה עליהן לנתח ולהסביר את התקדמותן (או אי-התקדמות) במהלך התוכנית וכן לכתוב משוב קצר על התוכנית עצמה.
בנוסף, היה עליהן לענות בסביבת הלמידה על שני שאלוני ידע בנושא מושגים בסיסיים בכושר גופני ותרומתם לבריאות שהתבססו על הנלמד במהלך השיעורים.
סביבת הלמידה כוללת בנוסף אגרון מונחים בתחום הכושר הגופני, קישורים לתרגילים שאפשר לבצע באופן עצמאי וכן קישורים למאמרים בנושאי תזונה נכונה לגיל ההתבגרות, פעילות גופנית ותרומתה לבריאות, מיתוסים נפוצים בנושא ועוד.