- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
| | 19/09/2010
ערב פתיחת הכנס הוזמנו כל המשתתפים להגיע לכיכר העיר (אחת מני רבות) מצויידים במפות ובנעלי הליכה נוחות. הגיעו משתתפים מכל רחבי העולם, אולם, רב רובם של המשתתפים היו ממחוזות שונים בספרד. את המכללה ייצגו ד"ר רונה כהן ואנוכי. נאומי הפתיחה החלו ביום המחרת ובמקומם החלו בהיכרות עם צפונותיה של העיר תוך תחרויות בין קבוצות במשימות שונות. כל קבוצה קיבלה לידיה כתב חידה וסגנון ההתקדמות דמה ל"הליכת ניווט ספורטיבי".
בתי קפה אינספור על שולחנותיהם הפזורים ברחוב המו אדם עד השעות הקטנות של הלילה. אלמלא העייפות, לא ניתן היה לדעת כי שעת השינה קרבה. בהמשך הסתבר כי שעות יקיצה מאוחרות הכוללות בילוי "רחובי" הוא חלק מהווי ספרדי מוכר ושגור.
הכנס נפתח ברצף של הרצאות מאת מרצים בעלי שם בתחום הלמידה השיתופית בחנ"ג (כמו למשל: (Casey, A; Dyson, B; Lafont, L. מודל הוראה זה זוכה להכרה וליישום נרחב בתוכנית הלימודים הספרדית. הדגש אצלם הוא על למידה שיתופית באוריינטציה של חינוך לספורט אתגרי, חינוך לספורט מחוץ לכותלי ביה"ס, ולמידה קבוצתית באווירה חיובית המטפחת היבטים חברתיים. בארה"ב, אנגליה, ניו-זילנד, צרפת, ברזיל וישראל נלמד מודל הלמידה השיתופית גם מתוך מטרה לשפר הישגים לימודיים של היחיד ושל הקבוצה וכשזאת המטרה העיקרית היבטים חברתיים הם תוצר נלווה. על רקע שונות זאת התפתחו לא מעט שיחות אשר מהן (כמו שגם ידוע מן הספרות) הסתבר כי למידה שיתופית בחינוך הגופני מיושמת בעיקר בכיתות היסוד, מעט בחטיבות הביניים וכמעט שאין עדויות על יישומה בבתי ספר תיכוניים. עוד ניתן היה להבין כי קושי מרכזי ביישומו של המודל בחנ"ג נובע מן הדילמה בה מצוי המורה – האם לשפר את יכולותיהם הגופניות של תלמידיו, או לשפר את כישוריהם החברתיים. האם הדגשה של אחד מהיבטים אלה תבוא בהכרח על חשבון השני. כיצד ניתן לפתח יחידת לימוד בה יש הדרגתיות בדרגת הקושי והמורכבות של שני ההיבטים יחד? נראה שהשאלה האחרונה מהווה אתגר אמיתי למתכנני ההוראה וליצירתיים בין המורים.