- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
| | 31/07/2018
העיר קלגרי ממוקמת במדינת אלברטה שבמערב קנדה. העיר משתרעת על שטח בקוטר של 60 ק"מ בשיפולים המזרחיים של הרי הרוקי הקנדיים. העיר התפתחה מאוד בשנים האחרונות ומספר התושבים בה מגיע היום למליון ומאתיים אלף. מועצת החינוך העירונית של העיר הקובעת את המדיניות החינוכית בכל בתי הספר, החליטה על מדיניות של פעילות גופנית יומית לכל התלמידים בבתי הספר. באתר שלהם הם מצדיקים את החלטתם וכותבים:
.(Comprehensive School Health (CSH) model) מהדגש על התכנית של מודל בית הספר הבריא
בית ספר המוקם בצפון מערב קלגרי בשכונת פנורמה הילס נפתח לפני שלוש שנים. אוכלוסיית התלמידים מונה 896 תלמידים ממעמד הביניים ביניהם מהגרים רבים שהגיעו לעיר בשנים האחרונות .זהו בית ספר המגדיר עצמו קהילה לומדת המחויבת לספק הזדמנויות למידה איכותית ואחראית לטובת כל התלמידים. התלמידים מאותגרים על ידי צוות המורים לחקור, לשקף ולשתף. התנסויות הלמידה בנויות באופן שמביאות לידי ציפיות גבוהות של מצוינות, תרומה למעורבות אינטלקטואלית וההעמקה. ניתן דגש להעשרת הפוטנציאל של התלמידים על ידי מתן הזדמנויות אותנטיות למעורבות ולהבעה יצירתית, קבלת החלטות ופתרון בעיות. מצופה מכל התלמידים להיות שותפים פעילים בהערכה מתמשכת, וזאת על ידי הצבת מטרות לימודיות ושיקוף של התפתחות אישית. בית הספר הוא קהילתי וככזה מעורבות אזרחית היא מרכז העשייה. בית הספר מעורב ביוזמות מקומיות וגלובליות המדגישות את התמיכה בחיים של אחרים. סביבת הלמידה מספקת הסתכלות רחבה על טבעם של אמצעים טכנולוגיים והשפעתם על היחיד והחברה. מגוון של פעילויות בתוך שעות הלימודים ואחרי שעות הלימודים כוללות אספקטים של בית ספר קהילתי. בית הספר מעודד את התלמידים להשתתף ולהוביל פעילויות כמו שירותים קהילתיים, ספורט, אומנות, טכנולוגיה, וסביבה אקדמית יוזמת. תלמידים ומורים מחויבים לסביבה לימודים המקבלת את השונות, בונה קהילה ומעודדת מצוינות. הלימודים בימי השבוע משתרעים על פני 8 שעות כשכל שיעור הוא בין 59-55 דקות. בימי שישי לומדים שבעה שיעורים של 44-40 דקות.
על החינוך הגופני בבית הספר
כל תלמיד בבית הספר מקבל שיעור חינוך גופני בכל יום, כמענה להחלטת המועצה העירונית, ומהווה קו מנחה במדיניות בית הספר, כלומר, חמישה שיעורי חינוך גופני בשבוע. בכיתות הצעירות, ד'- ה' הכיתה לומדת ביחד ונושאי ההוראה של יחידות ההוראה השונות מתחלפות מידי שבוע או שבועיים, על פי החלטת המורים בתכנון השנתי. כל נושא מלמד מורה אחר, כאשר בו זמנית בכל שיעור מתקיימים ארבעה שיעורי חינוך גופני. אחת לשבוע שבועיים, על פי תכנון מוקדם מתחלפים נושאי הלימוד ומתחלפים גם המורים המלמדים את הכיתה הספציפית .המורים מלמדים את נושאי ההוראה בהם הם שולטים יותר .בביקורי שם נושא הלימוד לכיתות ה' בהן צפיתי היו: כדורעף, כדורגל, ריצת שדה, וכושר גופני כללי. בכיתות הגבוהות יותר, התלמידים בוחרים את הנושאים אותם ירצו ללמוד והחלפת הנושאים נעשית לאחר תקופה ארוכה יותר. בשעות שלאחר שעות הלימודים מפעילים המורים לחינוך גופני מערכת רחבה של נבחרות אותם מלמדים מורי החינוך הגופני בהתאם להתמחותם. בהפסקות נערכות תחרויות בין הכיתות.
מאחר וכל מורה מלמד תקופה קצרה יחסית, הערכת התלמידים הופכת להיות קשה שכן המורה לא מכיר את הילדים מספיק זמן. כדי להתגבר על בעיה זאת בנו המורים סולם ההערכה לתלמידים והנחיות בסיסיות. סולם ההערכה זה תלוי על לוח המודעות, ובסוף כל שיעור המורה רושם איך התלמיד מעריך את עצמו. הליך זה עונה על מדיניות בית הספר המעודדת את התלמידים להעריך עצמם ולשקף לעצמם מטרות לימודיות והתנהגותיות לאורך זמן.
אני 3 בגלל ש:
|
אני 1 בגלל ש:
|
אני 4 בגלל ש:
|
אני 2 בגלל ש:
|
לרשות החינוך הגופני עומדים אולם גדול מאוד המאפשר לשתי כיתות ללמוד בו זמנית, בנוסף אולם קטן יותר אך גדול מספיק להוראה של כיתה אחת, מגרש דשא גדול מאוד מחוץ למבנה, ובמרחק הליכה ממבנה בית הספר קיים מגרש בייסבול שבשעת הצורך משמש את בית הספר. מחסן הציוד גדול מאוד ומצויד בציוד חדש ורב, הכולל גם מערכת שמע גדולה הבנויה על גלגלים. צפיתי בשיעור כדורגל שהתקיים בחוץ בו השתמש המורה בכדורים על פי מספר הילדים (כשלושים), וכן בכשמונה שערים מתקפלים וקלים שאפשרו תרגול בקבוצות קטנות. באולם התקיימו שני שיעורי כדורעף ובחוץ שיעור של ריצה ארוכה. למורים יש משרד ובו ארבעה שולחנות ומחשבים לשימושם של צוות המורים הגדול.