המחבר
|
מצב פגיעה
|
סוגי פעילות
|
משימות/פעילות
|
התאמת ציוד עזר
|
התאמת סביבה
|
התאמת הוראות
|
התאמת חוקים
|
התאמת משימה
|
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
התעמלות |
גלגול לפנים |
|
הוסף עוד מזרנים למען ביטחון המשתתף. |
תן למשתתף למצוא את טכניקת הפיצוי המתאימה לו (גלגול מהצד מתחיל עם עזרה בגפה התחתונה או העליונה) |
|
גלגול דרך הצד-מצב התחלתי: שכיבה על הבטן או על הגב. אפשר לנסות גם ביצוע תקני ממצב של עמידת כריעה. |
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
כושר גופני |
משכיבה לישיבה |
שכיבה על ספסל בשיפוע שלילי או על מזרון |
|
|
|
לבצע בשיפוע שלילי תוך כדי שכיבה על הגב והרגליים מורמות מהירך, לבצע סיבוב אגן לאחור תוך כדי הרמת רגליים באוויר. |
מירי ברוך |
2 ידיים |
משחק במתקנים |
גלישה במגלשה |
ניתן כמובן לשים מזרן ליצור אוירת ביטחון לילד |
לודא שמדרגות תקינות ומאפשרות עלייה בנוחיות |
לבצע רק בהוראה ידנית , או לבד במידה והמיגלשה לא תלולה |
לעלות לאט ובזהירות |
להתיישב לפני המיגלשה וניתן לזוז על הישבן למגלשה כי אז הסיכוי ליפול קטן |
נעמה יובל |
2 ידיים |
משחק במתקנים |
גלישה במגלשה |
אדם שישגיח וכסא ע"מ לצמצם את הטווח בין הקרקע למגלשה עצמה |
מומלץ סביבה מרופדת, למשל משטחי גומי או חול מסביב למגלשה. |
לטפס בזהירות ולאט כאשר יש מי ששומר על הילד מאחור |
|
|
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
משחקי כדור |
תפיסה |
השתמש בכדור קל, רך וגדול מהרגיל (כדור ים, כדור ספוג וכו'). |
ללא שינוי |
1.בקש מבן הזוג שיזרוק את הכדור לאט יותר מהרגיל.
2.התחל קודם במצב נייח לפני עבודה תוך כדי תנועה.
|
התופס עם המגבלה מקבל ניקוד כפול על תפיסה מאשר בן זוגו. |
1.הקטן את המרחק בין הזורק לתופס.
2.התחל בתפיסת כדור לאחר מסירה.
3.בקש מבן הזוג למסור את הכדור לאט יותר מהרגיל.
4.התחל קודם במצב נייח לפני עבודה תוך כדי תנועה.
5.יש לאפשר לתלמידים לקבוע את הזמן לסיום המשימה.
6.אפשר לתלמיד לתפוס טוב את הכדור בעזרת הגוף, הפרוטזה או הגדם.
|
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
משחקי כדור |
מסירת חזה |
השתמש בכדור קל, רך וארוך מהרגיל (כדור ים, כדור ספוג וכו'). |
לא נדרשות התאמות מיוחדות. |
העבר כדור לבן הזוג בכל דרך שהיא כלולל שימוש ברגליים. |
ניתן להרים כדור ולהעבירו על ידי שימוש ברגליים |
יש לאפשר לתלמיד למצוא לעצמו את צורת העבודה הנוחה לו. לדוגמה, תלמיד יעדיף להשתמש בשתי הידיים או הזרועות אם מתאפשר לו כדי למסור את הכדור. אופציה נוספת היא זריקת הכדור לפנים וניצול מומנט כוח המשיכה. |
שייקה הוצלר |
2 ידיים |
משחקי כדור |
הגשת כדור עף |
השתמש בכדור קל משקל וגדול יותר מהגיל (למשל כדור-ים, כדור פיזיו, כדור התעמלות בקוטר גדול). |
השתמש ברצפה קשה מסוג רצפת אריחים, פי.וי.סי. או פרקט והמנע מדשא או חול כדי לאפשר לכדור לקפוץ. |
יש לעודד פתרון בעיות יצירתי. |
הרשה לכדור לקפוץ על הרצפה לפני המענה. |
1. הגדל את מידת הפעילות של הגו.
2. נסה למצוא חלופות להגשה הרגילה, למשל בעיטה בכדור.
|
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
ניידות עצמית |
ריצה |
לא נדרשות התאמות מיוחדות. |
לא נדרשות התאמות מיוחדות. |
תאפשר למשתתף למצוא את הטכניקה המאזנת עבורו. |
|
לא נדרשות התאמות מיוחדות. |
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
פעילות במים |
שחיית חזה |
|
|
|
מגע בקיר בכל חלק של הגוף. |
תנועת גו דמויית דולפין עם נשימה אחת למספר תנועות רגליים |
רינה אלחנטי |
2 ידיים |
פעילות בפנאי |
מחול |
סנפירים לרגליים להגדלת התפוקה בעבודת הרגליים |
|
לקטועים בשתי הגפיים מומלץ להגדיל את קצב התנועה במידה שהגדמים תפקודיים, וארוך משמעותי |
|
. |