- אודות
- המסלול האקדמי
-
- לימודי תעודה
- מכינות
- רישום לתואר ראשון
יורם אהרוני | | 28/04/2021
המחבר |
מצב פגיעה |
סוגי פעילות |
משימות/פעילות |
התאמת ציוד עזר |
התאמת סביבה |
התאמת הוראות |
התאמת חוקים |
התאמת משימה |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
שייקה הוצלר | אוטיזם ופי.די.די | התעמלות | גלגול לפנים | ריפוד משטח הפעילות | סביבה קבועה, סביבה אטרקטיבית, מורה קבוע, מרחב פעילות קטן ללא גירויים חיצוניים | הוראות קצרות וברורות, חוזרות על עצמן, | ||
ערן בודגה | אוטיזם ופי.די.די | משחקי כדור | באולינג |
1. נעליים מתאימות למשטח באולינג. 2. רצוי כדור עם משקל נמוך. 3. רצוי להעלות את השוליים. |
1. רצוי להשתתף בסביבה לא רועשת, נקי מגירויים. |
1. השתמש באופן מילולי ע"מ להיכנס למצב התחלתי נכון. 2. השתמש בהדרכה פיזית כדי להנחות את השחקן. |
אין לעבור את הקו ההתחלה | ניתן לשלב ילד אוטיסט וילד רגיל, אך לא יותר משניים. כמו כן ניתן להוריד את השוליים לאחר הצלחה של הילד האוטיסט. |
רינה אלחנטי | אוטיזם ופי.די.די | משחקי כדור | מסירת חזה | עדיף להשתמש בכדור גדול (פיזיותרפי) על מנת להעלות את תשומת הלב והפידבק החושי. |
1. השתמש בסביבה פנימית נקייה מגירויים חיצוניים. 2. לשמור על סביבה קבועה ככל האפשר בזמני פעילות, במשתתפים ובציוד. |
1.השתמש באופן מילולי על מנת לעזור לשחקן להיכנס למצב ההתחלתי הנכון. 2.תן הוראות להבטחת תגובה בזמן - תאמר לשחקן מתי. 3.השתמש בהדרכה פיזית כדי להנחות את השחקן. |
לא נדרשות התאמות מיוחדות. | |
אוסנת פליס-דואר | אוטיזם ופי.די.די | משחקים קטנים | משחק התמנון | כדור ספוג, גיר וקונוסים. | עיגול במרכז האולם. מסביבו ריבוע מסומן בגיר ובקונוסים בקודקודיו. יש להקפיד על מיעוט גירויים וקבוצה קטנה של משתתפים (עד 15). | אין לכוון אל הראש, ואין לצאת מגבולות הריבוע | ראש התמנון מכריז "תסתכלו עלי" ואז זורק את הכדור לעבר אחד המשתתפים. | |
רינה אלחנטי | אוטיזם ופי.די.די | פעילות במים | שחיית חזה | כמו בסגנון גב חתירה | ||||
רינה אלחנטי | אוטיזם ופי.די.די | פעילות בפנאי | מחול | היעזר בהדרכה פיזית על מנת ללמד את המיומנות. | לעיתים קל יותר להנחות לבצע בעיטה לסירוגין ברגליים יחד עם עבודה סימטרית בידיים. |